Recenzja gry karcianej Imago

Kalambury ze względu na swoją popularność występuje na rynku pod wieloma odmianami. Imago jest jedną z nich, całkiem interesującą jeśli nie przepadacie za wygłupianiem się – uznajecie, że robienie z siebie idioty jest wam obce – oraz, nie potraficie rysować i swoje pokraczne, kompromitujące was gryzmoły wolicie raczej spalić niż komukolwiek pokazać.

Dziwne w sumie, że nikt tego wcześniej nie wymyślił – wykorzystanie schematycznych figur, obrazków, w roli kadrów z filmu, które nakładamy na siebie lub poruszamy, ewentualnie wskazujemy na poszczególne fragmenty na rysunku. Wszystkie symbole namalowano na przezroczystej folii, którymi manipulując możemy stworzyć naprawdę rozbudowane animacje lub obrazy. Zabawa w malarza bez umiejętności plastycznych, w reżysera bez kamery – wydaje się niemożliwe, ale wcale nie!

Produkt dla graczy w wieku od 12 lat – dużo zawyżone, 9-10-latki są już wystarczająco kreatywne, a pomysłów, co ułożyć z kart mają tysiące. Jeśli dołożyć do tego jeszcze poruszanie, to kadr ożywa, jak u Walta Disneya.

Wybieramy 1 z 8 enigm (zagadek) opisanych na karcie. Informujemy towarzystwo do jakiej kategorii należy i wykładamy potrzebne folie. Jak ich użyjemy zależy tylko od naszej wyobraźni: obracanie, nakładanie, wskazywanie, zasłanianie części, ruch animacyjny – proszę bardzo, wedle życzenia. Przezroczystych kart jest 61, enigm – czyli haseł aż 65, a do tego znaczniki – oznaczenia punków.

Znakomite połączenie gotowych do wykorzystania elementów bazowych, korzystamy z nich jak z układanki, będącej systemem komunikacji – swoją drogą, podobnego języka używa się do „rozmów” z dziećmi mającymi autyzm w szkołach specjalnych.

U nas sprawdziło się, ponieważ w rodzinie są raczej umysły ścisłe, bardziej analityczne, nie przepadające za formą artystycznego wypowiadania się – uzewnętrzniania swoich emocji. Produkt dla matematyków, informatyków i podobnych typów osobowości, chociaż oczywiście nie można generalizować i szufladkować ludzi.

Idealnie nadaje się dla osób nieśmiałych, nie mających chęci udowadniania swoich talentów, raczej skromnych, nie przepadających za pełnieniem funkcji lidera w grupie. Fajne także, dla wszystkich szukających odmiany, czegoś oryginalnego, chcących zadziwić gości innowacyjnym produktem, którego raczej nikt się nie spodziewał na imprezie.

Polecamy! Jest to coś innego, a mogącego się sprawdzić w mniej otwartych, bardziej formalnych, nie tak luźnych grupach osób.

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!