Recenzja gry planszowej Szalona misja

W dzisiejszych zwariowanych czasach dużo trudniej jest wychować dziecko bez komputera lub konsoli do gier. Po pierwsze, że dziecko na każdym kroku ogląda te produkty, po drugie – niestety i inne dzieci w nie grają. Dzieci małpują zachowania, zresztą my dorośli też…

Szalona misja to znakomity produkt dla młodego giercownika, który niebezpiecznie zaczyna przyzwyczajać się do interakcji z ekranem. W momencie, kiedy wybiera fikcyjne postaci kosztem piłki nożnej z rodzicami lub rówieśnikami na podwórku – czas działać!

Znajome, bardzo konsolowe ekrany, ale wydrukowane! Mamy tu przeszkody, trasę do pokonania, bossów do wyeliminowania, życia jak w prawdziwej migoczącej grze. Tylko, że ta jest statyczna, nie niszczy oczu, a wciąga równie fantastycznie! Musimy pokonać trasę w labiryncie pełnym pułapek. Z jednej strony interfejs rodem z komputerowej platformówki, a obok przezroczysta folia. Zaznaczamy na niej pisakiem trasę i przykładamy do kolorowego świata – uff udało się. Oczywiście możemy także nie przetrwać starcia, uderzyć o coś twardego lub kogoś nieprzyjemnego i stracić życie. W pudełku otrzymujemy również mnóstwo innych elementów, przykładowo klepsydrę, żeby grać na czas, co tylko podnosi emocje. Masę żetonów – kar, postaci, różnych wzmacniaczy – bonusów.

Uniwersum dzieli się na przestrzenie: dżungli, lodu, pustyni, świątyń, magmy, mechaniki, legend, specjalne. W każdym z nich do przejścia mamy kilka wariantów trudności. Punktowanie otrzymujemy z misji, za przygodę, ale również tracimy w przypadku niepowodzenia. Banan, komar, miotła to psikusy rzucane na ekrany innych graczy – taka negatywna interakcja jest bardzo wesoła i złośliwa, zatem ją pokochamy. Supermoce pozwalają nam uruchomić pole ochronne i zwiększyć szybkość. Wariackie są także kary: skurcz, wir, szczypce, zamiana, cyklop. Oddziałują one na sposób rysowania: trzymanie pisaka dwoma palcami, ręka wyprostowana w łokciu, zamiana ręki, zamknięcie oka, itp.

Młode giercowniki będą zachwycone, bo to ich klimaty. Atmosfera gry jest bardzo przyjazna, światy kolorowe, ładnie wyglądające i przygotowane z pomysłowością. Innowacyjny produkt, w takim wykonaniu pierwszy raz się spotykamy – super przeniesienie mobilnej platformy na papier.

Dziecko trenuje ruchy reki, ćwiczy wyobraźnię przestrzenną, zapomina o ruchomych ekranach niszczących wzrok. Bawi się z nami lub przyjaciółmi i jest zadowolone ze zmiany. Gra nie jest monotonna, ponieważ przestrzenie, w których się poruszamy są bardzo zróżnicowane i graficznie dopieszczone, jest ich również całkiem dużo. Po pewnym czasie dokupujemy pisaki, gąbeczki do ścierania również się zniszczą, ale to normalne, że komponenty w grach zręcznościowych się zużywają przy częstej eksploatacji.

Początkowo może nam się wydawać nieco chaotyczna, trochę szalona, ale młodsze pokolenie z pewnością da radę i będzie miało wiele frajdy. Kiedy poznamy symbolikę i kilka razy zagramy, również i my się wciągniemy, a przyznać trzeba, że można na długie godziny.

Wydaje nam się, że gry dla dzieci będą zmierzały w tym kierunku, ponieważ tylko produkty zbliżone do tych z ekranów mogą wygrać w tym starciu. Może nie na dłuższą metę, ale przynajmniej na pewnym etapie życia początkującego gracza.

Oryginalna gra planszowa, która zupełnie jej nie przypomina. Świetna!

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!