Recenzja gry planszowej Use your head. Kraina Lodu

„Kraina Lodu” zrobiła ogromną furorę wśród dzieci. Bajka była fenomenalnie animowana, fabularnie również należała do tych doskonałych. Dzieci pokochały postaci, których podobizny ozdabiają teraz bardzo wiele produktów. Jednym z nich jest „Use your head. Kraina Lodu”. Pozostaje nam tylko ruszyć głową, użyć rozumu i coś mądrego napisać o tym produkcie, ale pozwolicie, że już po naszemu.

Pewnie jak i my, lubicie też czasem dostać coś dodatkowego w jednej cenie – w tym przypadku otrzymujemy razem zapakowane: grę planszową oraz książeczkę (18 kartek dobrego papieru) z zadaniami i zabawami dla dzieci.

Plansza do gry przedstawia przyjaciół księżniczek – Kristoffa i jego wiernego towarzysza renifera Svena, którzy muszą dotrzeć do sióstr, które wybrały się z Olafem pojeździć na łyżwach. Droga do Elzy i Anny będzie jednak pełna – niekoniecznie niebezpieczeństw, ale edukacji i dobrej zabawy.

Pola podzielone są na cztery rodzaje – płatki śniegu, literki, wizerunek znajomego bałwanka i lodowego olbrzyma Puszka. Stojąc na śnieżynce musimy wylosować kartę, której nikomu nie pokazujemy, tylko wypełniamy zapisane tam polecenie. Trafić możemy na różową „Show” do pantomimy, wtedy pokazujemy odpowiednie słowo (każde jest zilustrowane), lub błękitną „Describe”, która zawiera zadanie opisu słownego – oczywiście w języku angielskim. Alfabet to wymyślanie angielskich słówek na odpowiednią literę. Pole z Puszkiem to ucieczka i cofanie się o 3 oczka, a z Olafem to odnaleziony skrót i przesunięcie się o 2 miejsca do przodu – wszystko wskazują strzałki. Następnie wykonujemy zadanie z lokalizacji, na której ostatecznie wylądował nasz pionek.

Kart jest w sumie 25 szt., a czas zabawy zajmuje ok. 20-40 minut, w zależności od liczby uczestników (2-4 graczy) oraz ich umiejętności językowych.

Książeczka rozwija umiejętności dzieci w zakresie rozumienia i posługiwania się językiem angielskim, ale nie tylko. Łączymy obrazki ze słowami i rysujemy jak wygląda dana pora roku. Uzupełniamy zdania słówkami z ramki. Dopisujemy brakujące literki do wyrazów. Zakreślamy prawidłowe odpowiedzi na interesujące pytania. Kolorujemy obrazki. Dzielimy miesiące na odpowiednie sezony. Kończymy zdania. Rozwiązujemy krzyżówki. Wyrzucamy niepasujące słowo. Podpisujemy kolorowe obrazki. Rozwiązujemy quiz. Szukamy drogi w labiryncie. Rozpoznajemy części garderoby. Wyszukujemy wyrazy w rozsypanych literkach. Dopasowujemy odzież do wybranej pory roku. Rozwiązujemy szyfr składający się z liter i liczb. Do dyspozycji mamy słowniczek, który dużo ułatwia. Super, że polecenia są w języku polskim, zatem wiadomo, co mamy zrobić.

Poznawanie nowych słówek podczas zabawy jest dużo przyjemniejsze dla dziecka oraz rodzica, który pomaga w nauce. Ćwiczenia rozwijają nawyki językowe, zachęcają również do poznawania świata. Poprzez wrażenia i spostrzeżenia następuje progres mowy i pamięci. Dziecko zaczyna pisać i czytać, kojarzy fakty w sposób logiczny.

Młody Giercownik zna kilka pojedynczych angielskich słówek, najczęściej używanych w bajkach. My powtarzamy zatem angielskie hasła, a dziecko ściga się pionkiem do mety. Kiedy córka ma ochotę na pantomimę, to jedno z nas podpowiada po polsku, a ona ćwiczy swoją kreatywność i pokazuje, co widzi na obrazku karty.

Produkt idealny dla dzieci uczących się w szkole podstawowej – można śmiało startować już od 6 lat, a stawiać pierwsze kroki od 5 roku życia. Przyszłość w dziecięcej edukacji należy do takich zabawek! Niezła gra planszowa i rewelacyjna książeczka językowa w jednym opakowaniu – naprawdę jesteśmy zadowoleni, bo obie są dobrej jakości i już za chwilę będą w ciągłym użyciu. A do przydatności posługiwania się językiem obcym, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Zachęcamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Wydawnictwu Zielona Sowa Sp. z o.o.

Film: Use your head. Kraina Lodu – unboxing

Film: Use your head. Kraina Lodu – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!