Recenzja gry karcianej Digit

Ostatnimi czasy staliśmy się miłośnikami gier logicznych. Przed wami jedna z nich – mała, ale bardzo przyjemna i wciągająca zarówno dla kilku osób jak i pojedynczego samotnika.

Warto zaznaczyć, że jest to pozycja dla 1-4 graczy, co w produktach z natury logicznych nie jest tak znowu często spotykane, bo tu raczej dąży się do ograniczania liczby uczestników zabawy i walki z zasadami niż do rywalizowania między sobą. Gra adresowana jest dla osób w wieku od 8 lat – można próbować wcześniej, jeśli zdarza wam się zachęcać dzieci do łamania głowy nie tylko od święta – my na pewno do tego zachęcamy!

Może pamiętacie z dzieciństwa takie sytuacje, kiedy starsi – czy to rodzice, czy dziadkowie pokazywali wam różne sztuczki na zapałkach? Było to kiedyś bardzo modne narzędzie magiczne. Teraz jest ciekawiej, bo miłośnicy zagadek na patyczkach mogą sobie kupić Digit.

Produkt jest świetnie przenośny – jest to talia kart z rysunkami rozmaitych układów stworzonych z patyczków oraz pięć niebieskich patyczków o długości mniej więcej właśnie standardowej zapałki. Instrukcja opisuje 4 możliwości ich wykorzystania.

W zależności od wariantu gry zwycięża ta osoba, która pozbędzie się wszystkich swoich kart, lub większej ich liczby niż przeciwnicy. Zazwyczaj bawimy się w formie turnieju, w kilku grach następujących po sobie.

Po potasowaniu talii należy wylosować jedną kartę i ułożyć z patyczków widoczny na niej schemat. Każdy z graczy otrzymuje 5 kart. Zabawę rozpoczyna najmłodszy i lecimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Kiedy jest nasza kolejka musimy przemieścić jeden patyczek na nową pozycję – muszą się dotykać.

W Digit Standard kiedy ułożymy wzór to odkładamy daną kartę na stół. Układy się zgadzają, jeśli pasują do siebie przy obracaniu karty oraz w lustrzanym odbiciu, co ułatwia odrobinę sprawę. Jeśli nam się nie uda to lokalizację patyczka i tak zmieniamy, a dodatkowo bierzemy karną dodatkową kartę ze stosu. Jeśli przez przypadek ułożymy wzór zgadzający się z kartą przeciwnika to nie musimy brać nowej karty. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się swoich kart, a pozostali gracze otrzymują ujemne punkty za swoje karty w ręce. Po ustalonej liczbie partii podliczamy wyniki.

Digit Na plus – tu, kiedy ułożymy schemat z karty w nagrodę otrzymujemy dodatkową kolejkę, a potem uzupełniamy karty w ręce do 5 szt. Trafione karty odkładamy na swój osobny stos i potem podliczamy je jako punkty dodatnie.

Digit Pasjans to opcja dla jednej osoby. Odsłaniamy 5 kart, kiedy ułożymy wzór – otrzymujemy dodatkową kolejkę, ale jednocześnie za każdą odłożoną kartę na stół bierzemy kolejną ze stosu. Jeśli nie możemy ułożyć wzoru za każdą straconą kolejkę mamy ujemny punkt. Gdy stos się skończy podliczamy ujemne punkty i sprawdzamy pozycję w tabeli wyników.

Digit Otwarty – pokazujemy posiadane kar