Recenzja gry Tense Domino

„Tense Domino” jest przykładem na to, żeby nie oceniać produktu po opakowaniu. Przyszło do nas małe, niepozorne pudełko – pogniecione, wykonane ze słabej jakości kartonu, a po otwarciu, znaleźliśmy – interesujące i jak się okazało bardzo przydatne narzędzie wspomagające edukację językową.

Produkt został przygotowany z myślą o graczach w wieku powyżej 8 lat, bawić może się 2-4 osób. Poziom języka określono na B1. Młode Giercowniki chętniej korzystają z produktów obrazkowych, zatem limit wiekowy jest tu uzasadniony, nawet kiedy dziecko wychowywane jest przez dwujęzycznych rodziców.

W opakowaniu znajdziemy: 168 płytek Luderis Tense Domino, miniaturową planszę i 4 pionki do zaznaczania punktacji, instrukcję. Płytki są w 4 kolorach, śliskie, o grubości standardowej karty do gry.

Ważne dla początkującego gracza jest to, że nie musimy znać angielskiej gramatyki, żeby zagrać! Domino podzielone zostało na grupy – zaimki osobowe, operatory do danego czasu, czasowniki, rzeczowniki. Na płytkach znajdują się symbole, które są podpowiedzią, czy wybrane klocuszki możemy ze sobą połączyć – odpowiednie kształty i kolory tworzą parę. Są także Jokery zastępujące rzeczowniki lub czasowniki. W trakcie zabawy układamy zdania oznajmujące w 9 czasach. Kolejne produkty z serii mają wprowadzić możliwość kształcenia w zakresie zdań pytających i warunkowych. Punkty otrzymujemy dopiero po zakończeniu zdania. W swojej turze możemy otwierać nowe zdanie lub kontynuować, albo zamykać już rozpoczęte przez innych graczy.

Wyrazy z płytek należą do tych najczęściej używanych podczas konwersacji w języku angielskim słów.

Zdania są poprawne gramatycznie. Składać mogą się z 3 lub 4 płytek. Zabawę rozpoczyna najmłodszy gracz, kolejni kontynuują zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W swojej turze dobieramy 4 płytki z każdego stosu i musimy wyłożyć przynajmniej jedną z nich. Płytki ze stosów 1-2-3 muszą się łączyć minimum jednym symbolem w odpowiednim kolorze – występują tu oznaczenia dwukolorowe, a barwa czarna pasuje do wszystkich innych. Połączenia domina ze stosów 3-4, czyli między rzeczownikiem i czasownikiem dokonuje się jedynie poprzez dopasowanie koloru. W momencie, kiedy skończy się domino z zaimkami (kategoria 1), można jeszcze dokładać pozostałe z posiadanych płytek, ale nie musimy już wtedy dobierać nowych z pozostałych stosów. Gra kończy się kiedy nie możemy już dołożyć domina. Punkty z płytek niewyłożonych stają się notami ujemnymi.

Język to umiejętność praktyczna i tylko wielokrotne ćwiczenia są w stanie zapewnić sukces w nauce. Proces ten przede wszystkim wymaga treningu, dopiero potem powtarzania z pamięci. Gra jest formą symulacji – poprzez nasze wypowiedzi i wykonywanie czynności związanych z zabawą lepiej przyswajamy informacje, ponieważ zadanie stawiane przez grę nie przeraża i nie zniechęca. W pozytywnej atmosferze zdrowej rywalizacji, zmotywowani do pracy uczymy się obcej gramatyki.

„Tense Domino” nam się podoba, może nawet bardziej niż wcześniej opisywany produkt tego wydawcy. Najgorzej prezentuje się tu samo opakowanie, cała reszta jest wyjątkowo użyteczna oraz przyjazna dziecku.

Przyjemna metoda rozpoczęcia nauki gramatycznych czasów języka angielskiego. Chętnie sięgniemy po kolejne odsłony produktu, niecierpliwie czekamy również na dodatek ze zdaniami pytającymi.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy LUDERIS.

Film: Tense Domino – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!