Recenzja gry planszowej Magiczny Trójkąt Matematyczny

Zaczniemy od tego, co najbardziej podoba nam się w zabawkach wydawcy i jest właściwością wspólną także dla innych jego produktów, nie tylko „Magicznego Trójkąta” z matematyki. Na pewno jest to drewno – jeden z najbardziej szlachetnych materiałów produkcyjnych, z których można stworzyć grę planszową. Surowiec elegancki, estetyczny, naturalny, a więc zdrowy i jednocześnie bezpieczny w kontakcie z dzieckiem. Ważne, że również trwały, ponieważ młodzi odkrywcy to nierzadko totalni niszczyciele, próbujący dosłownie skosztować swoich zabawek.

Cudowna jest także wartość edukacyjna tych niezwykłych produktów, bo my rodzice wymagamy dla swoich dzieci czegoś więcej niż tyko rozrywki. Potrzeba rozwoju u najmłodszych jest silnie odczuwalna, a Epideixis dostarcza na rynek rzeczy będące przede wszystkim pomocami dydaktycznymi, a dopiero potem jedną z form relaksu i spędzania czasu wolnego. Kiedy dostajemy produkty, z których korzystają pedagodzy i nauczyciele, którzy są zobligowani przez państwo i prawo do wychowywania i kształcenia dzieci w miejscu świadczenia swej pracy, to mamy pewność, że sprawdzą się one i w naszym domu.

Trójkąt jest szalenie przydatnym, ładnym i wciągającym użytkowników narzędziem do praktycznej nauki matematyki – w naszym przypadku dodawania i odejmowania. Produkt przeznaczony jest dla 1-2 osób, czytajcie dla Młodego Giercownika i rodzica, który uczy się razem z dzieckiem. Wiek gracza zaczyna się od lat 6, ale i młodszych odbiorców zachęcamy do poznawania zasad przez naśladownictwo. Młody Giercownik, chociaż dopiero uczy się swoich pierwszych liczb, a o działaniach nie ma jeszcze wielkiego pojęcia, to już przyzwyczaja się do produktu. Odtwarza pewne sekwencje układów z karteczek, obserwuje nas i szuka odpowiedzi na pytania, które pojawiają się w trakcie zabawy – o przyczynę, sens i skutek wybranych czynności.

W opakowaniu znajdziemy okrąg z polami na pionki, które układają się w kształt trójkąta – małego lub dużego – na różne ilości drewnianych krążków. Magiczne są tu boki figury – suma cyfr i liczb na każdym z nich jest identyczna. Mały trójkąt posiada 6 miejsc na pionki, a duży ma ich aż 10. Kolory numerów są różne, żeby gracz łatwiej zorientował się, które puste miejsca uzupełnia, a które są stałe – podane ze wzorca zadania. Wraz z planszą otrzymujemy dwie książeczki z układami o różnym poziomie skomplikowania. Rozkładają się one jak biurowe kalendarzyki, a kartki przekładamy niczym dni w miesiącu. Wygląda to wspaniale i jest bardzo wygodne. W trójkątach wykonujemy działania w zakresie 10-27!

Każdy bok ma określoną sumę – czasem sami mamy obliczyć wynik końcowy. Natomiast kiedy szukamy właściwych krążków do uzupełnienia wolnych miejsc, to musimy odejmować od końcowej wartości podane, znane dane. Możemy wtedy szybciej dobrać odpowiednie, pasujące pionki – często pary krążków.

Urok tego trójkąta związany jest z formą zabawy – zagadka czy łamigłówka są wyzwaniem dla dzieci, które interesują się wszystkim, co tajemnicze, godne poznania. Tutaj mogą trenować na zasadzie prób i błędów, manipulować krążkami, dobierać różne wartości aż się powiedzie. Zabawa jest fantastyczna, a produkt jakościowo wyborny. Kojarzy się nie tyle z nauką matematyki, co z grami logicznymi.

Mamy jedną uwagę! Na opakowaniu rzuca się w oczy informacja o zawartości, z oznaczeniem 6/10 – są to ilości pionków przypadających na każdy z trójkątów. Przy pierwszym spojrzeniu symbolika kojarzy się raczej z niską oceną użytkowników w skali do 10. Lista w formie punktorów lub numerowania byłby właściwsza, bo nie myli się z wartościowaniem i słabą notą, a to przecież wyjątkowo udana zabawka.

Matematyka nigdy nie była jeszcze tak wesoła! Tu liczenie zamienia się w pasję!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Wydawnictwu Epideixis

Film: Magiczny trójkąt matematyczny – unboxing

Film: Magiczny trójkąt matematyczny – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!