Recenzja gry karcianej Twister

Po tym jak zagraliśmy z rodziną w „Monopoly” oraz „Zgadnij kto to” w opcji karcianej, spodziewaliśmy się, że to pewnie jeszcze nie koniec wkraczania magii talii do uznanych już tytułów dedykowanych początkowo na inne platformy. Tak nam się wydawało, że Cartamundi jeszcze nie raz nas zaskoczy – udowadniając, że każdy typ gry można zminiaturyzować i przenieść w świat „klasycznych” kart. Jeśli nie kojarzycie „Twistera” z kurczakiem zawiniętym w ciasto, to pewnie myślicie o macie, namalowanych na płaszczyźnie kolorowych kropkach i mocnym rozciąganiu rąk i nóg. A okazuje się, że można bardziej nietypowo i chyba jednak wygodniej, a na pewno mniej krępująco.

Dzieci w przedszkolu czasami organizują zawody, więc może zdarzyć się, że biegają z woreczkiem na głowie, karku lub na jednym z barków. Podczas ślubów pojawia się znowu, ku uciesze gości, forma zabawy związana z przemieszczaniem piłeczki pomiędzy partnerami bez używania rąk. Karciany „Twister” ma w sobie coś z tych gier towarzyskich, tylko tutaj to karty wędrują w różne dziwne miejsca.

Gra trwa ok. 20 minut, według opisu na pudełku przeznaczona jest dla dzieci od 6 roku życia, ale nam wydaje się, że dolna granica jest niepotrzebnie zawyżona. Liczba uczestników zabawy to 2-6 graczy.

W typowym dla wydawcy rewelacyjnym pudełeczku znajdziemy 55 kart w 4 kolorach. Układamy je na własnym ciele lub na swoich przyjaciołach. Jeśli karta spadnie podczas wykonywania ruchu to tracimy jedno z dwóch żyć. Aby wygrać, musimy być ostatnim graczem, który zostanie w grze, a dokładniej, który utrzyma na sobie karty wykonując określone akcje.

Siadamy w kółku po turecku. W niewielkich odstępach, żeby każdy mógł dotknąć pozostałych graczy nogami i rękoma. Każdy z nas otrzymuje po jednej karcie, bo kolor określa na kogo będzie się potem zagrywało polecenia. Resztę kart tasujemy i kładziemy stos na środku. Kiedy bierzemy kolejną kartę z talii, wykonujemy czynność jej przypisaną. Następnie kolejka przechodzi na dalsze osoby.

Zadania, które musimy wykonać to znakomity test na koordynację wzrokowo-ruchową. Musimy położyć kartę: na głowie, poniżej lub powyżej pasa, na ramieniu lub barku, stopie lub nodze, za uchem, pod brodą, na klatce piersiowej, a nawet pod pachą – sobie lub innemu graczowi, zgodnie z wypisaną na niej treścią i kolorem pola. Następnie należy dotknąć stopą lub dłonią gracza ze wskazaną barwą karty, w taki sposób, żeby nasza nie spadła. Im mamy ich więcej na sobie, tym oczywiście trudniej działać.

Karty można układać na różne sposoby. Nie można ich składać, ale warto je wkładać w fałdki ubrania, pod guziki, lub pomiędzy różne części ciała – w zależności od naszej kreatywności, anatomii, a może i otłuszczenia?

Dozwolone jest zmienianie poziomu trudności gry, poprzez modyfikację liczby żyć lub ilości kart używanych podczas zabawy.

Z całą pewnością ten „Twister” wyróżnia się spośród innych dostępnych na rynku. Jest to gra typowo zręcznościowa, w której wygrywa osoba, która najlepiej panuje nad swoimi emocjami i gestykulacją ciała. Dotykanie siebie stopami jest wesołe i rozbawi każdego ponuraka, nie tylko z uwagi na łaskotki. Kiedy karykaturalnie wyginamy głowę lub balansujemy ciałem, żeby karta nie spadła, to także można szczerze się pośmiać.

Gimnastyka podczas gry kojarzy nam się z jogą, ale także z pilates. Zabawa idealnie nadaje się na wieczorek zapoznawczy i na imprezkę, ale raczej nie zakrapianą, bo szybko wypadniemy z gry. Dzieci ćwiczą równowagę oraz panowanie nad własnym ciałem i emocjami, ale także kreatywne myślenie, bo na wygraną w „Twistera” też trzeba mieć pomysł.

Polecamy, bo gra wciąga i jest wesoła. Młode Giercowniki to polubią!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy firmie Cartamundi.

Film: „Twister” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!