Recenzja gry karcianej Korsar

Dzisiaj kolejna pozycja od Dr Knizia, jeżeli lubicie motywy pirackie to na pewno wam się spodoba.

Gra dla młodych korsarzy w wieku od 10 lat i więcej. Załoga na pokładzie może liczyć aż 8 osób, z tym, że dzielimy się wtedy na zespoły i szczęśliwa siódemka tym razem odpada. Uczestnicy w liczbie 2, 3 i 5 grają samodzielnie, 7 grać nie może, reszta bawi się zespołowo. Czas przeznaczony na abordaż to ok. 20 minut.

Zawartość pudełka: 78 kart, w tym Karty Korsarzy – statki w 4 zestawach kolorystycznych, Karty Galeonów – o kosztowności przewożone na ich pokładach toczą się bitwy morskie, Karty Bohaterów – Kapitanowie oraz Admirał, instrukcja.

Pierwsze, co warto napisać o samych kartach to, że są one świetnie narysowane. Widzimy tu prawdziwe statki, które płyną wprost na nas, wydaje się, że aż chcą wyskoczyć z kart. Karty Bohaterów też są interesujące, ale portrety postaci to już wizja artystyczna ilustratora.

Podoba nam się, że są to kapitanowie rzeczywiście pływający na okrętach, historyczne postaci, które zasłynęły z uwagi na swoje brawurowe czyny i wydarzenia, których byli uczestnikami. W instrukcji znajdziemy zwięzłą bazę danych odnosząca się do żaglowców oraz krótkie noty biograficzne.

Celem gry jest zdobywanie Galeonów. Na koniec gry od wartości tych kart odejmujemy te Galeony, które pozostały nam w talii na ręce i podliczamy punkty.

Każdy z graczy zaczyna z 6 kartami. W swojej turze możemy je zagrywać lub ciągnąć nowe ze stosu. Zagrywając kartę mamy do wyboru – użycie Galeonu, jeden gracz może mieć ich odkrytych kilka. Możemy także wyrzucić kartę Korsarza – wizerunek statku, to nimi atakujemy Galeony. Każdy z graczy w danej bitwie zagrywa inny kolor od przeciwników. Jeśli posiadamy kartę Kapitana w tym samym kolorze co nasze statki, możemy go wystawić, wtedy wygrywamy bitwę, chyba że przeciwnik wystawi kolejnego bohatera, który automatycznie wyklucza naszego. Admirała może zagrać tylko osoba wystawiająca dany Galeon, ale można zagrywać jego kartę nawet, jeśli nie używało się wcześniej Korsarzy.

Kiedy talia gry zostanie wyczerpana, a nie chcemy zagrywać karty, musimy jedną z nich odrzucić, ale nie może to być Galeon. Statek ze skarbami zdobywamy kiedy jako ostatni zagraliśmy Kapitana lub Admirała lub kiedy suma naszych kart Korsarzy jest najwyższa. Zbieramy wtedy wszystkie karty toczące pojedynek o dany Galeon – chodzi o to, żeby nie liczyć kart Galeonów w trakcie zabawy, a dopiero na koniec.

Rozgrywka kończy się, gdy stos dobierania kart zostanie wyczerpany i jeden z graczy zagrał swoją ostatnią kartę.

Gra przypomina tradycyjną karcianą wojnę, tylko toczoną na wielu frontach – jednocześnie możne odbywać kilka pojedynków, bo w przypadku remisu nie ściągamy kart ze stołu. Zabawa w przypadku pary nie była specjalnie interesująca, zastanawialiśmy się też czy wtedy możemy zagrać drugi kolor, bo są po dwa wolne na głowę w danej bitwie. W przypadku większej liczby osób sytuacja się zmienia i gra jest dużo bardziej ekscytująca. Wtedy musimy zdecydować, którego Galeonu będziemy bronić, który lepiej poświęcić. Początkowi gracze muszą pamiętać, którym kolorem grają w danej bitwie, bo dzieciom może to się mylić.

Bardzo fajny produkt, który jest fenomenalny dla 3-4 osób, wtedy gra nabiera emocji. Losowość występuje, ale możemy gromadzić karty na ręce, wtedy mając ich szereg do wyboru pojawia się więcej kombinowania i analityki, a mniej przypadku. Najciekawszy strategicznie do wykorzystania wydaje się Admirał, bo zaskakuje.

Warto wspomnieć, że pomimo prostej mechaniki jest to inteligentna gra, wybór Mensa Select Winner z 2005 roku! Grę z pewnością polecamy wszystkim miłośnikom piratów.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl Joker Line (Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp. z o. o.)

Film: „Korsar” – unboxing

Film: „Korsar” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!