Recenzja gry Hokus Pokus

Przed wami gra dla młodych i starszych graczy. Pierwszym się spodoba, bo nawiązuje do magicznych sztuczek, które każde dziecko kocha. Rodzice ucieszą się, że to gra niezbyt wymagająca, bardzo szybka i typowo imprezowa, taka na wyścigi, kiedy liczy się zarówno refleks, jak i bystrość umysłu.

„Hokus Pokus” z podtytułem „wyczaruj jak najszybciej swój magiczny stos” przeniesie was w świat iluzji, no może trochę przesadzone – jest to raczej pokaz mistrzowskiej zręczności, niczym u ulicznych kuglarzy, do których chętnie podchodzimy kiedy zwiedzamy starówki miast z bogatą historią i barwnym życiem nocnym. W ich przypadku szybka manipulacja dłońmi i mylenie widza to podstawa i tu też!

Podobnie, jak u każdego iluzjonisty i w „Hokus Pokus” zabraknąć nie mogło cylindra, pod którym ukryć możemy czerwony kielich, pomarańczową tubę, zieloną monetę i oczywiście słynnego białego królika. Wszystko skopiowane w identycznych zestawach dla każdego z czterech graczy w wieku od 6 lat. W pudełku jest jeszcze 55 kart oraz, jakżeby inaczej – instrukcja.

Jest to bardzo szybka gra, niby trwająca ok. 15 minut, ale chyba nawet krótsza. Dzięki zawrotnemu tempu możemy cieszyć się wieloma partiami lub traktować ją, jako znakomity przerywnik, kiedy planujemy tego wieczora ograć kilka różnych tytułów.

Na kartach widzimy narysowane komponenty, które będziemy układali. Czasem są wszystkie innym razem wybrane z nich należy odłożyć na bok. Wszystkie obrazki będące w ich naturalnym kolorze muszą być widoczne, a te szare należy ukryć w ich wnętrzu. Jeśli kolorowy przedmiot jest otoczony złotymi gwiazdkami oznacza to, że to ten ma zakrywać przynajmniej jedną z rzeczy ukazanych na karcie. Odsłaniamy kartę z wierzchu stosu i zaczynamy działać, pierwszy gotowy krzyknie „Tadaam!”. Najszybszy z graczy z układem bez błędu bierze odsłoniętą kartę. Gramy do uzbierania pięciu z nich. Tyle reguł – banał!

Komponenty są plastikowe, ale całkiem fajnej jakości. Karty giętkie, lakierowane, błyszczące i kolorowe – typowe dla dzieci. Instrukcja jasna jak popołudniowe słońce, zresztą nie ma tutaj wiele do tłumaczenia. Możemy ustalić, że gramy do momentu, aż wyczerpią się wszystkie karty ze stosu, lub wybrać jakiś inny limit do uzbierania – wolność i nieskrępowanie, zasady są otwarte na modyfikacje.

Wszystkie komponenty mają swoje głębokie miejsca w pudełku, grzechoczą lecz nie wypadają. Produkt jest widowiskowy, zatem znakomicie nadaje się na prezent dla młodszego gracza.

Łatwa zabawa, która daje wiele radości kiedy gramy z kompletem uczestników, wtedy jest z kim rywalizować i szalone tempo, które sobie narzucamy udziela się graczom, pojawiają się silne emocje. Nie dla osób, które preferują wielogodzinne, pochłaniające umysł ciężkie gry – może, jako przystawka. Raczej dla wesołej ekipy spotykającej się na imprezie lub na wszelkie dziecięce okazje, kiedy nie ma czasu na tłumaczenie reguł i wyciąganie bardziej skomplikowanych zabawek.

Produkt klimatyczny, nawiązujący do tematyki iluzji i sztukmistrzów. Przedmioty typowe dla czarodziejskiej specyfiki – takie właśnie komponenty, tylko zazwyczaj w powiększeniu znajdziecie w zestawach małych magików, jak się okazuje w grach zręcznościowych także spisują się na złoty medal!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Hokus Pokus” – unboxing

Film: „Hokus Pokus” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!