Recenzja gry edukacyjnej Timeline: Nauka i odkrycia

Dzisiaj gra, która zdobyła już serca graczy wcześniejszymi swoimi odsłonami, my zaczynamy jednak od kolejnej jej wersji, gdyż czujemy miętę do nauki i historii oraz podróżowania, a odkrycia i tajemnice z nimi związane zagrzewają umysły zarówno młodych, jak i dojrzałych, grzecznie rzecz ujmując. Przeczytajcie, dlaczego „Timeline: Nauka i odkrycia” nam się spodobała.

Jest to gra karciana dla 2-8 osób, którą obsłużycie raczej szybko, bo zajmie wam ok. 15 minut. W eleganckiej metalowej puszce znajdziecie 110 kart oraz instrukcję. Reguły gry są banalne, opisano je jednak aż tak dokładnie i starannie, że zaczynamy się martwić. Limit wiekowy od 8 lat, ale gra wizualnie zachwyci także młodsze dzieci, a zagra każdy, kto ma zapał i ochotę.

Jak sama nazwa wskazuje sednem mechaniki gry jest linia czasu, to tutaj na wirtualnej osi układamy swoje karty. Kryterium właściwego miejsca jest chronologia. Każdy z graczy rozpoczyna z czterema kartami obróconymi widoczną stroną bez daty. Na środku ustawiamy losowo wybraną kartę, do niej dokładamy kolejne. Po lewej stronie karty początkowej umieszczamy wydarzenia wcześniejsze, a po prawej mające miejsce w latach kolejnych. Jeśli karta po jej odwróceniu znalazła się na właściwej pozycji, kolejka przechodzi na następną osobę. Kiedy popełniliśmy błąd – karta wraca do nas, a my ciągniemy dodatkową z talii. Każdy następujący po nas gracz będzie miał więcej możliwości dołożenia karty, gdyż te leżące na stole należy rozsunąć i nową umiejętnie włożyć pomiędzy wcześniejsze lub pozostawić na którymś z krańców – czy czas ma swój początek i koniec to już inna, filozoficzno-religijna kwestia…

Wygrywa osoba, która zeszła ze wszystkich własnych kart pod koniec rundy. Żeby było sprawiedliwie, bo rozpoczynający może pozbyć się kart prędzej od innych – jeśli wszyscy poprawnie zagrają swoje ostatnie karty, gra toczy się dalej! Gdy wybrani gracze w rundzie mają kończyć, pozostali automatycznie odpadają, a mistrzowie uczestniczą w dogrywce – zagrywają po jednej karcie aż wyłoniony zostanie ostateczny zwycięzca, czyli jeden wyłoży właściwie, a drugi popełni błąd.

Magnesem, który przyciąga do tej produkcji są fantastyczne grafiki i prostota przebiegu samej gry. Dawno już nie widzieliśmy tak pysznie dobranych ilustracji w grze edukacyjnej, samo jej oglądanie sprawia przyjemność. My posiadamy kilka jej wersji demo, a w pełną grę bawimy się przy różnych okazjach, ale już same reklamówki krzyczą, rozłóż nas i baw się dobrze!

Kiedy wykładamy karty, to obserwujemy, jak kształtowała się historia, jak poszczególne wydarzenia mogą być ze sobą powiązane czy oddziałują na siebie. Każdy przełomowy moment w dziejach staje się przecież podwaliną pod kolejne mające dopiero nadejść, nic nie pozostaje w próżni, szczególnie w świecie nauki. Gra pomaga nam zapamiętać i uplasować w pamięci ważne daty i przyczyny ich znaczenia. Uświadamia nam, że upływ czasu i zmiany są nieuniknione, a rozwój to potęga. Ta gra sprawia, że nauka zaczyna fascynować, a o odkryciach chcemy dowiedzieć się czegoś więcej i to jej największy atut. Polecamy!

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!