Recenzja gry edukacyjnej Omnibus

Wartość gry typu quiz uzależniona jest naszym zdaniem od formuły zadania, które będziemy rozwiązywali. Jeśli pytania są interesujące, oryginalne lub innowacyjne podane to gra wciąga, jeśli powielają się z innymi, to nasz kontakt z produktem szybko się urywa.

Gra edukacyjna „Omnibus” przeznaczona jest dla 2-5 dzieci od 6 lat, czas zabawy zajmuje 20-40 minut. W opakowaniu znajdziemy dwustronną planszę, talię zgranych kart oraz pionki i kostkę, zestaw uzupełnia instrukcja wraz z odpowiedziami do pytań. Otrzymujemy dwie pozycje, tj. „Wyścig do wiedzy” oraz Wirówkę”.

Warto zwrócić uwagę na karty. Są śliskie, giętkie, ale w ładnych, delikatnych kolorach. Dzielą się na kategorie edukacji: matematycznej, polonistycznej, społecznej, przyrodniczej oraz muzycznej. Na każdej z nich znajdują się dwa zadania, kiedy wyczerpie się dany stos, to tworzymy nowy i odpowiadamy na drugie pytanie.

Przebieg gry podstawowej wygląda następująco. Rzucamy kostką i poruszamy się o odpowiednią ilość pól na planszy. Jeśli staniemy na polu z symbolem edukacji to bierzemy kartę ze stosu. Kiedy odpowiedź jest poprawna to w następnej kolejce poruszamy się bez zmian. Pomyłka oznacza cofnięcie się o jedno miejsce. Nie zapomniano też o polach specjalnych, jak kolejna możliwość turlania kostki, odczekania kolejki czy powrotu na start. Pierwszy na mecie wygrywa grę.

W drugiej grze startujemy dwoma pionkami z naszego domu – pole w kolorze pionka. Podczas swojej tury dysponujemy trzema rzutami kostką. Jeśli wypadnie 1 to wyprowadzamy pionek na tor gry, jeśli 6 to zdobywamy kolejny ruch. Pokonać musimy trasę wiodącą po okręgu, a następnie skierować się do centrum. Podczas zabawy skorzystać możemy ze skrótu. Wyścig urozmaica negatywna interakcja – zbijanie pionka z miejsca, na którym stajemy i wysyłanie go z powrotem do domu. Jeśli któryś z graczy wyrzuci 6 oczek trzy razy w ciągu jednego ruchu, to pionki wszystkich graczy wracają na pola startowe i gra zaczyna się od początku. Wygrywa gracz, który jako pierwszy doprowadzi oba pionki do centrum planszy.

Po rozpakowaniu produktu koncentrujemy się na kartach. Zbiór zadań jest bardzo nietypowy i dalece odbiega od standardowych quizów, gdyż poza pytaniami zamkniętymi i otwartymi, polegającymi głównie na wymienianiu są jeszcze zagadki i rozmaite sytuacje z życia wzięte, które zaciekawią młodsze dzieci. Wyjątkowe, jak na pytania testowe są również zadania z matematyki oraz języka polskiego. Mamy tutaj ćwiczenia z treścią, cyframi i liczbami oraz geometryczne, związane z teorią oraz na samodzielne obliczenia – w pamięci lub na papierze. Dla polonistów również wartościowe ćwiczenia pozwalające przyswoić dziecku reguły ortografii oraz gramatyki – tutaj to my wyjaśniamy, zamieniamy, zadajemy pytania, tworzymy i dzielimy wyrazy. Wspaniale dobrana baza wiedzy i przykładów wraz z odpowiedziami zajęła ponad połowę instrukcji dołączonej do gry, to świadczy o wysokim poziomie merytorycznym tego produktu.

Wydaje nam się, że jest to najlepszy obecnie produkt tego wydawnictwa będący quizem, który dostosowany jest do zakresu wymagań obejmujących szkołę podstawową. Warto zainwestować w „Omnibusa”, niech rośnie i zdrowo się rozwija.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Wydawnictwu Zielona Sowa

Film: Omnibus – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!