Recenzja gry planszowej Dżungla Zabawa w chowanego

Nowe zestawy Smart różnią się od tych z lat wcześniejszych – są bardziej praktyczne. Przykładem niech będzie chociażby „Dżungla Zabawa w chowanego”. Przeczytajcie, dlaczego tak uważamy.

Gra dla samodzielnego gracza w wieku od 7 lat, 80 zadań polegających na tropieniu dzikich zwierząt za dnia i w nocy. W opakowaniu znajdziemy 2 plansze, 2 książeczki z zadaniami i odpowiedziami o 4 stopniach zaawansowania, 4 dwustronne puzzle przypominające dawnego Tetris, polska broszurowa instrukcja.

Plansza ukazująca dzień jest zielona i jasna, nocna jest granatowa i ciemna. Zwierzęta, których będziemy wypatrywali również dzielą się na te aktywne kiedy słonko świeci i po zmroku. Nowe pudełka wyposażone są w plastikowe osłonki wewnątrz opakowania, które zapobiegają poruszaniu się komponentów, w tym przypadku w sumie niepotrzebne. Obie plansze możemy ze sobą złączyć, jako spód i wieko pudełka, w którym pomieszczą się wszystkie komponenty, gra sama dla siebie jest zatem opakowaniem – rewelacja!

Strona dnia podzielona jest na 4 osobne, mniejsze fragmenty, każdy z rogów planszy jest zasłonięty, stąd łatwiej nam odłożyć niepasujące płytki. Plansza nocy to pojedynczy, duży kwadrat, tutaj zaczyna się prawdziwe kombinowanie, ponieważ nie tylko plansza a wcześniej położone puzzle ograniczają nasze możliwości ustawień.

W książeczkach ukazano obrazki, które mają być widoczne po zasłonięciu pozostałych zwierząt. Jeśli dany symbol powtarza się kilka razy na planszy, to może to być obojętne który z wybranych, każde zadanie ma jednak tylko jedno właściwe rozwiązanie. Odpowiedzi znajdują się na końcu każdej książeczki.

Puzzle są dwustronne, ich kolorystykę dopasowano do barwy każdej z planszy. Płytki są śliskie i mocne. Schematyczny wzór liści i konarów pasuje do wyglądu dżungli.

Gra uczy dzieci przede wszystkim planowania. Kolejne sfery oddziaływania to wyobraźnia przestrzenna, rozwiązywanie problemów, koncentracja, a ostatecznie i percepcja wzrokowa.

Pierwsze kroki z grą nie były łatwe, jakoś tak się złożyło, że początkowe startery z nocy ułożyliśmy szybciej niż te dziennie. Warto również zaznaczyć, że pod wieczór trudniej się skupić na ciemnej planszy. Zabawa wciąga maksymalnie, kiedy zaczynamy z jednym zadaniem, to nie kończymy na aktualnej stronie. Poziom trudności jeszcze za wysoki dla przedszkolaków, Młody Giercownik potrzebował stałego wsparcia, ale córce gra podobała się z wyglądu, więc uczestniczyła w rozgrywkach do końca.

Świetna gra, którą łatwo możemy przenosić i przechowywać, a każda jej strona to praktycznie inny produkt, o podobnej mechanice, ale różnym wyglądzie. Ponoć nowa podstawa programowa przewiduje korzystanie z gier planszowych w placówkach oświatowych, my proponujemy łamigłówki – uczą logicznego myślenia, jak żadne inne!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: Dżungla Zabawa w chowanego – unboxing

Film: Dżungla Zabawa w chowanego – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!