Recenzja gry planszowej Mam cię

Dziecku gra „Mam cię” kojarzyć się będzie z podwórkową grą berek, kiedy maluchy ganiają się po parku lub ze spacerem z ukochanym pupilem, ewentualnie z jesienią, ponieważ wiele tutaj kolorowych liści. Dla nas dorosłych, to dawny Pac-Man z automatów do gry i pierwszych komputerów – pyszczki kotka i pieska ze sterczącymi uszami to żywe wspomnienie kulki z otwartą buzią, która była wiecznie głodna i uciekała przed duszkami błądząc po korytarzach labiryntu w poszukiwaniu przysmaków.

Gra rodzinna dla 2-6 graczy w wieku od 5 lat, raczej szybka, zajmuje ok. 10-15 minut. W opakowaniu dwustronna plansza podzielona na ćwiartki, talia kart, z których również wykorzystujemy dwie strony oraz żetony obracane w zależności od stopnia zaawansowania gry, instrukcja.

Każda z części planszy posiada obramowanie w innym kolorze. W zależności od karty, określony deseń na niej widoczny będzie odnosił się do manipulacji konkretnym fragmentem gry. Jeśli będzie tam symbol podobny do litery „C” oznacza to obrócenie tej części na drugą stronę – ramka labiryntu zawsze ma go otaczać z zewnątrz. Jeśli na karcie znajdą się równoległe strzałki z grotami skierowanymi w przeciwnym kierunku, oznacza to, że dwa fragmenty zamieniamy ze sobą miejscami. Każda zmiana to nowy układ ścian labiryntu i inna droga.

Po dokonaniu zmian na planszy obracamy kartę. Z drugiej strony zobaczymy pyszczek kotka lub pieska. Naszym zadaniem jest jak najszybsze chwycenie żetonu ukazującego pupila, do którego może aktualnie dotrzeć nasze zwierzątko z karty. Jeśli ściany labiryntu nie pozwalają na spotkanie się zwierzątek, chwycić należy żeton wielokolorowy. W opcji zaawansowanej na widocznej stronie żetonu znajdują się dwa pyszczki, stąd utrudnienie.

Jeśli byliśmy wystarczająco szybcy i chwyciliśmy właściwy żeton, otrzymujemy kartę, jeśli należało złapać dwa żetony, bo zwierzątko napotkało na swojej drodze dwie postaci to otrzymujemy kartę za każdą z nich. W przypadku pomyłki oddajemy dwie karty, jeśli oczywiście mamy jakieś zdobycze. Zabawa trwa do momentu, aż wyczerpie się stos kart.

Ważną zasadą jest, że nie możemy podążać paluszkiem po ścieżce labiryntu, ponieważ zasłonimy planszę pozostałym graczom. Zabawa rozwija zatem spostrzegawczość i koncentrację uczestników gry. Wyścig po żetony pozytywnie oddziałuje również na refleks dziecka.

Gra jest przyjemną pozycją, ponieważ jest prosta do nauki i za każdym razem wygląda inaczej – wydawca informuje, że istnieje aż 96 różnych układów labiryntu. Karty z poleceniami także są tasowane i wybierane losowo.

Produkt, w który przyjemnie jest zagrać z małymi dziećmi. Dojrzałym graczom będzie brakowało wyzwań i wyższego poziomu skomplikowania, ale jako gra rodzinna powinna się sprawdzić w każdym domu. Polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER.

Film: Mam cię – unboxing

Film: Mam cię – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!