Recenzja gry edukacyjnej Trzecia połowa Kieszonkowiec matematyczny

Gry karciane znakomicie nadają się jako pomoce dydaktyczne i warto wspierać się nimi w domu i szkole, przecież rozrywka to najlepsza forma edukacji. Przeczytajcie, jak w roli pedagoga spisuje się kieszonkowiec i jego „Trzecia połowa”.

Produkt dla 2-8 osób, najlepiej uczniów w wieku od 10 lat, długość gry zajmuje ok. 10-20 minut. Jest to pozycja z serii „Kieszonkowiec”, która łatwo mieści się… praktycznie wszędzie, a wyjaśnia zagadnienia z takich przedmiotów, jak: matematyka i logika oraz język angielski.

Karty są klasycznej wielkości, grubość formatu papieru również wydaje się standardowa. Znakomite rysunki przedstawiają w postaci graficznej ułamki zwykłe oraz dziesiętne. Ułamki piętrowe nie zawsze są skrócone, żeby można było łatwiej je porównać do systemu dziesiętnego z zapisem po przecinku. Każdy rysunek posiada elementy blade oraz mocno zarysowane będące odwzorowaniem zapisu matematycznego. Widzimy tutaj napełnione butelki, kawałki pizzy, monety, wypalone zapałki, skoki zająca, opakowanie tabletek, rośliny i zwierzęta, a nawet dni tygodnia i miesiące, jako podział na 7 i 12 części. Fantazja autorek wydaje się nie mieć granic, wielkie brawa!

Na dwóch kartach podano 5 przykładowych gier, które możemy rozegrać opisywaną talią. Są to dwa warianty memory, „Szachraj” kojarzący nam się z „Piotrusiem”, „Klapek” oraz „Karuzela”.

Memory w wersji prostszej polega na szukaniu pary identycznych ułamków, a w opcji zaawansowanej aż czterech kart o równej wartości.

Grając w „Szachraja” każdy z graczy wyrzuca pary zebrane na ręce. Jedna osoba ma wśród kart „Bakłażano zebrzeca”, czyli hybrydę bakłażana i zebry, która nie ma swojego towarzysza. Osoba posiadająca najmniej kart ciągnie w ciemno jedną z nich od przeciwnika siedzącego po prawej stronie. Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozbędzie się kart, a przegranym jest właściciel oryginalnego stworzenia.

„Klapek” polega na schodzeniu z własnych kart i uderzaniu w stół czy podłogę kiedy widzimy równe wielkości. Wszyscy gracze wydają pojedyncze karty w tej samej chwili, a pierwszy, który zauważy identyczne ułamki klepie dłonią i konfiskuje parę. W kolejnych rundach w grze będzie coraz więcej par, zatem wyścig się rozkręca i napięcie rośnie. Wygrywa gracz, który zebrał największą liczbę kart.

„Karuzela” to podawanie niechcianych kart przeciwnikowi siedzącemu po lewej stronie. Gramy w zakryte karty. Każdy z nas wydaje jedną z nich, ale również otrzymuje nową od sąsiada. Naszym celem jest uzbieranie przynajmniej dwóch par. Można kontynuować grę walcząc o kolejne miejsca na podium.

W tym produkcie najbardziej podobają nam się pomysły na pokazanie ułamków. Proponowane gry znamy lub o nich słyszeliśmy, natomiast ilustracje sprawiają, że szczęka opada z wrażenia – perfekcja i wielki pozytyw! Ilustracje przekonują nas, że przedmioty analityczne mogą być naprawdę łatwiejsze do nauki, wystarczy tylko umiejętnie je pokazać i zacząć grać. Zapraszamy więc na partyjkę, a najlepiej kilka!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EDGARD i KapitanNauka.pl

Film: Trzecia połowa Kieszonkowiec matematyczny – unboxing

Film: Trzecia połowa Kieszonkowiec matematyczny – zasady gier

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!