Recenzja talii kart Królestwo zwierząt

Dawniej grywało się tylko w karty, ewentualnie szachy, warcaby lub młynek. Obecnie gry karciane straciły nieco na popularności, ponieważ mamy na rynku wiele gier planszowych, za to produkty się personalizuje, dostosowuje do odpowiednich grup wiekowych oraz artystycznie ozdabia. W najbliższych dniach pokażemy wam różne talie standardowe w znakomitych aranżacjach, zaczniemy od pozycji dla młodszych graczy.

„Królestwo zwierząt” to talia klasycznych kart w ilości 55 szt. Rewersy kart to mandala albo rozeta ukazująca las. Awers to wzory nawiązujące do przyrody i najbardziej charakterystycznych mieszkańców lasu – sów, jeleni, zajęcy i lisów. Król to samiec, dama to samiczka, a walet to młode. Joker ozdobiony cyrkowym niedźwiadkiem. Tradycyjne karciane symbole kolorów przypominają pochyłe nieco malunki dzieci.

Bardzo ważną częścią dzisiejszego produktu jest instrukcja ukazująca szereg gier, w które możemy bawić się z dzieciakami. Znajdziemy tutaj gry typowo zręcznościowe oraz nawiązujące do porównywania wartości kart i układania ich w odpowiedniej kolejności, ale też takie z negatywną interakcją. Są to gry szybkie i mało skomplikowane, przyznamy, że nie wszystkie były nam wcześniej znane. Znakomite i przydatne w pracy z dziećmi jest wprowadzenie zawierające słowniczek pojęć karcianych, nazwy kolorów oraz figury w talii.

„Wieża strachów” – jej celem jest zebranie największej liczby kart. Z dwóch kart opartych o siebie tworzymy spadzisty dach, który ustawiamy na stosie. Uczestnicy zabawy wyciągają pojedyncze karty. Kto zburzy wieżę – przegrywa. Gra się kończy kiedy konkurenci odpadną lub zabraknie kart. Generalnie gra trudna, ponieważ daszek łatwo przewrócić – ślizga się na podstawie z kart.

„Staw” – celem jest zbudowanie największej ilości łódek – zebranie zestawów 4 kart tej samej wartości. Prosimy gracza po naszej prawej stronie o kartę, której nam brakuje do kompletu. Jeśli ją posiada, musi oddać. Gdy kartę zdobywamy, dalej pytamy już dowolnych graczy o kolejne. Gdy karty nie udało się pozyskać kolejka przechodzi na następna osobę. Uzbieraną łódkę wykładamy.

„Z góry na dół” – celem jest zejście z kart. Pierwszy gracz wykłada dowolną kartę, następni mogą dołożyć do szeregu kolejną kartę wyższą u góry lub niższą na dole, a mając asa ustawić nowy szereg, do którego będzie można się dołożyć poniżej. Jeśli nie mamy karty do wyłożenia – czekamy kolejkę. Grając kilka rund karty pozostałe na ręce konkurentów są ujemnymi punktami.

„Kuku” – celem jest zebranie trzech kart o tej samej wartości lub w identycznym kolorze. Rozpoczynający gracz otrzymuje 4 karty, pozostali po 3 szt. W tej grze to my wybieramy zbędną kartę i przekazujemy ją dalej. Jeśli karta wróci do nas z powrotem możemy ją wymienić na nową ze stosu. Jeśli uzbieramy trójkę to musimy krzyknąć Kuku, jeśli zrobi to ktoś za nas – przegrywamy. Przegrany zadaje pytanie o Kuku – czy jest złożone z figur czy kolorów, następnie odgaduje ich wartość, za każdą nieodgadniętą trójkę gracze wyznaczają drobne kary.

„Świnie” – celem jest szybkie zejście z kart. Rozrzucamy je rewersem ku górze, następnie odkrywamy pojedynczą. Kolejny gracz odkrywa nową kartę czyli świnię i jeśli pasuje ona kolorem do widocznej to dokłada ją do stosu, jeśli nie – bierze na rękę i szuka dalej. W następnych turach będziemy schodzili z kart z ręki lub zwiększali ich liczbę w naszym wachlarzu, a także odkrywali nowe, do których będzie można dokładać kolejne. Jeśli skończą się karty na stole to schodzimy z tych na ręce, nie uzupełniamy puli wspólnej.

„Wojna” – wygrany zdobywa wszystkie skarby, czyli zbiera karty. Klasyczny pojedynek wartości. W przypadku remisów drugą kartę gramy w ciemno, a trzecią odkrytą. Ta gra często bardzo się dłuży lecz dziecku pozwala poznać siłę kart.

„Makao” – celem jest pozbycie się kart. Otrzymujemy po pięć kart. Schodzimy kolorami lub figurami. Występują karty funkcyjne: wartości „2” i „3” to liczba kart, jaką dobiera kolejna osoba na rękę ze stosu, „4” to strata kolejki, joker zastępuje każdą z kart, walet to żądanie kart nie funkcyjnych, dama anuluje kartę funkcyjną, król kier – kolejny gracz pobiera pięć kart, król pik – poprzedni gracz pobiera pięć kart, as – zmienia kolor na dowolny. Karty funkcyjne tego samego typu mogą się nakładać, dzięki czemu rosną wartości do zebrania przez konkurentów lub wydłuża się czas postoju.

My znaliśmy „Kuku”, „Wojnę” oraz „Makao”, pozostałe gry były odkryciami. Okazuje się, że warto inwestować w klasyczne karty, bo ciągle poznajemy nowe rodzaje gier, które mogą zaciekawić młodszych, ale również zaangażować starszych graczy. Oczywiście im gra trudniejsza tym generalnie ciekawsza, dziecko zaczyna jednak od tych najmniej złożonych i losowych, co nie musi oznaczać monotonnych, bo dynamika gry z maluchami i emocje zawsze są ogromne. Nie zapominajcie zatem o klasycznych grach i bawcie się dobrze!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl Joker Line (Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp. z o. o.).

Film: Królestwo zwierząt – unboxing

Film: Królestwo zwierząt – przebieg gier

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!