Recenzja gry planszowej Sawanna

„Sawanna”jest bardzo pozytywną grą dla całej rodziny. Sympatyczne zwierzaki podobają się dziecku już kiedy oglądamy razem opakowanie, a sam przebieg gry jest równie miły, jak pierwsze wrażenie. Mechanika bazuje na dopasowaniu kości i umiejętnym wykorzystaniu specjalnych zdolności naszych podopiecznych.

Jest to pozycja dla 2-5 osób w wieku od 6 lat, zabawa zajmuje ok. 20 minut. Produkt ilustrował Tomek Larek i jego praca robi duże wrażenie. Wewnątrz opakowania znajdziemy planszę, mocne żetony z dzikimi zwierzętami oraz śliczne żółte kostki i dwie instrukcje.

Celem gry jest dotarcie do wodopoju, czyli wskoczenie do rzeki przed innymi graczami, zanurzyć w zimnej wodzie musi się parka zwierząt. Wyścig będzie ekscytujący, a biegacze przebiegli.

Startujemy z zestawem pięciu podopiecznych, są to: żyrafa, słoń, zebra, antylopa, lew. Do wyboru otrzymujemy dwa warianty gry.

Pierwsza opcja polega na umieszczaniu kości z numerami 1-5 na płytkach zwierząt w celu ich odpalenia. Im więcej kości na żetonie, tym więcej pól pokona nasze stworzonko. Kiedy wyrzucimy ściankę o wartości 6, mamy prawo położyć kość na płytce należącej do przeciwnika, co przydaje się czasem, kiedy postaci się blokują. Na jednym polu maksymalnie stać mogą dwa zwierzaki, to poniżej jest zablokowane i nie może się poruszyć. W wersji podstawowej nie zmieniamy drogi, aż do końca gry. W porównaniu do gry dla zaawansowanych wydaje się ona uboga, przydatna jednak, żeby się rozegrać i wciągnąć dziecko.

Opcja zaawansowana wykorzystuje cechy każdego ze stworzeń. Antylopa jest gibka i wysoko skacze, kiedy ma przed sobą dwa żetony, zamiast stawać oczko wcześniej, może przeskoczyć przeszkadzających jej konkurentów. Słoń jest wielki i ociężały, ale jego gabaryty to też zaleta – zakryć go może jedynie żeton innego słonia. Zebra jest zwinna, widząc przeszkodę na horyzoncie z łatwością może zmienić tor ruchu poruszając się ukośnie do przodu w lewo lub w prawo. Lew to groźny drapieżnik, który budzi strach, jeśli kończy ruch na polu z innym zwierzakiem, tamto ucieka w popłochu w bok lub do tyłu, jeśli nie może zwiać – schodzi z planszy i zaczyna wyścig od początku. Żyrafa ma długą szyję, kończy zawody już na siódmym polu, czyli jeszcze przed innymi – wyciąga pyszczek i już pije.

W każdej turze musimy wykorzystać przynajmniej jedną kostkę, jeśli przerzuconych kości nie da się już użyć, to one przepadają. Przeskakiwać inne zwierzęta możemy zawsze, ale tylko antylopa kończąc ruch na pozycji trzeciego, ma prawo przejścia do przodu, pozostali zatrzymują się na polu przed przeszkodą.

Poza fantastycznym wyglądem podoba nam się, że cechy specjalne zwierząt są logicznie dopasowane do ich charakteru. Gra wymaga właściwego planowania swoich działań, ale akcje zależne są od szczęścia w rzucaniu. Każdy z talentów naszych podopiecznych jest inny, a wszystkie harmonijnie się uzupełniają i mogą przydać się podczas zabawy.

Naszym zdaniem gra jest bardzo urokliwa, a rozgrywka prawdziwie rodzinna. Zabawa poprawia nastrój i wciąga wszystkich domowników już od pierwszych ruchów. Po zakończeniu mamy ochotę na kolejny raz. Polecamy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TREFL.

Film: Sawanna – unboxing

Film: Sawanna – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!