Recenzja gry karcianej Boss Monster Następny poziom

Wszyscy porównują „Boss Monstera” z dawnymi platformówkami na przenośne konsole Gameboy lub z grami na komputery jeszcze sprzed znakomitej Amigi. Pixele po latach wracają do łask, chociażby za sprawą Minecraft, a Młody Giercownik ogląda akurat bajkę o „Barbie w świecie gier” i pomimo, że bohaterka jest szkaradnie kwadratowa – córka mocno przeżywa każdą scenę animacji. W grze wcielamy się w rolę władcy podziemi – tego złego, który buduje swoje lochy i wabi śmiałków w pułapki, a potem więzi ich dusze w mroku. Atmosfera rodem z „Dungeon Keeper”, w którego zagrywaliśmy się w latach 90.

„Boss Monster Następny poziom” to samodzielne rozszerzenie, czyli karty, które możemy dołożyć do pierwotnej gry lub bawić się zupełnie osobno, bez posiadania bazowej wersji produktu. Otrzymujemy 160 nowych kart, podzielonych na talie czarów, komnat, bohaterów typowych oraz legendarnych, a także bossów. Gra dla 2-4 graczy w wieku od 13 lat, która zajmuje ok. 30 minut. Instrukcja jest dokładna, wiele informacji zamieszczono bezpośrednio na kartach, a jest również szybkie wprowadzenie, dzięki któremu zaczynamy z marszu.

Jeśli graliście w pierwszego „Boss Monstera”, zmieniacie jedną zasadę – zamiast odrzucać dwie karty na początku zabawy, każdy z graczy dociąga na rękę 5 kart komnat oraz 2 karty czarów. Kiedy odsłaniamy komnatę, oznacza to, że pojawia się ona na wierzchu stosu i jest widoczna. W „Następnym poziomie” otrzymujemy mrocznych i hybrydowych bohaterów, a także legendarne czary. Na stronie wydawcy znajdziecie porady, jak stworzyć optymalny zestaw kart do gry, ale najlepiej polegać na własnych doświadczeniach i bawić się tymi kartami, które najbardziej lubimy. Uwaga! Posiadając wcześniejsze części, skład możemy rozszerzyć do 6 uczestników gry!

Karty są śliskie i twarde, mocniejsze niż w standardowych klasycznych taliach, a przynajmniej my odnosimy takie wrażenie. Ilustracje nawiązują do pixelartu i dawnych platformówek.

Celem gry jest wyeliminowanie obcych (złośliwi pomyślą imigrantów) wkraczających do naszego podziemnego królestwa wartych 10 „dusz” (złote ikony na rewersie, podwójne u bohaterów legendarnych). Jeśli wrogowie pokonają wszystkie komnaty i dotrą do bossa, zadają nam rany (kropelki krwi), których 5 po zakończeniu rundy powoduje naszą przegraną.

Nasza stwora mieszka na prawo, a komnaty wykładamy po lewej stronie potwora, maksymalnie 5 widocznych w grze (nie wliczając karty bossa). Komnaty zawierają skarby wabiące śmiałków oraz zadają im obrażenia. Po wybudowaniu 5 komnat (po 1 na rundę) wprowadzamy do gry efekt „awans” naszego bossa. Na dowolne karty komnat możemy kłaść nowe typowe komnaty. Sale można także ulepszać, wypasioną komnatę umieszczamy na karcie tylko wtedy, gdy zgadza się chociaż jeden symbol skarbu. W grze najpierw pojawiają się typowi bohaterowie, a dopiero potem wabimy tych legendarnych. Postaci dostosowano do liczby graczy, a karty z gwiazdką uczestniczą w rozgrywce za każdym razem. W rundzie możemy zagrać dowolną liczbę posiadanych kart czarów – symbol określa czy zrobimy to w fazie budowy (młotek) czy przygód (topór). Jeśli któryś z graczy odpadnie z rozgrywki, bohater za tego gracza ciągle jeszcze pojawia się w grze, zatem stawka rośnie. Karty czarów bierzemy na rękę w trakcie przygotowania gry, a potem wtedy, kiedy pozwala nam na to zasada z danej karty. Rękę stale uzupełniamy kartami ze stosu komnat.

Gra jest fenomenalna i strasznie nam się podoba, a to ze względu na pomysł, wciąż mało jeszcze obecny w świecie gier poza komputerem, prostą mechanikę oraz naszym zdaniem piękne, a na pewno artystycznie wykonane ilustracje na kartach. Zabawa wciąga na całego, klimat aż kipi i po skończonej zabawie od razu tasujemy karty do kolejnej partyjki. Jedna z najlepszych gier karcianych tego wydawnictwa, zaraz obok „Farmageddonu”. Bombowa!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl Joker Line (Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp. z o. o.).

Film: Boss Monster Następny poziom – unboxing

Film: Boss Monster Następny poziom – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!