Recenzja zabawki kreatywnej DOC Mówiący Robot Edukacyjny

Osobiście jesteśmy sceptycznie nastawieni do łączenia gier komputerowych z planszowymi, ale z robotami wręcz przeciwnie, niech przykładem będą chociażby wszystkim dobrze znane karaluchy. Tym razem nieco większy robot i dlatego jeszcze więcej frajdy.

„DOC Mówiący Robot Edukacyjny” to zabawka kreatywna, ponieważ sercem jest automat, ale jednocześnie mamy tutaj grę planszową i edukacyjną. Produkt dla dzieci w wieku od 4 lat.

W opakowaniu znajdziemy robota DOC, 9 niebieskich kart dla trybu gry, 21 czerwonych dla trybu swobodnego, 12 wielkich dwustronnych puzzli, 16 dwustronnych żetonów kierunkowych.

Robot z wyglądu przypomina astronautę z możliwością jego programowania przez uczestników zabawy. „Mój mikrochip się nudzi”, no to startujemy! Plansza składana jest z ogromnych dwustronnych puzzli, są całkiem mocne, nawet kiedy dziecko na nie siada nic złego się nie dzieje. Kart wydaje się trochę mało, ale możliwości dotarcia do celu jest wiele, a to już cieszy. Żetony są kwadratowe, wystarczająco mocne, a symbole logiczne, ukazane na obu ich stronach.

Mamy tutaj kilka opcji zabawy. Swobodna jazda to trenowanie ruchów – dziecko nauczy się, że każda sekwencja składa się z poszczególnych mniejszych części, w tym przypadku proces ruchu dzieli się na większą liczbę mini-kroczków i obrotów. To wszystko jest bardzo podobne do gimnastyki mechaników przy taśmie produkcyjnej, gdzie działanie każdego z nich ostatecznie tworzy kompletny produkt wypuszczany przez fabrykę. Każdy podzespół buduje większą, finałową całość. Dziecko patrzy na czerwone karty i widzi na poszczególnych żetonach, które guziki należy naciskać, jakie ruchy wykonać, aby dotrzeć ze startu do mety. Ten tryb pokazuje, jak rozumują roboty.

W trybie edukacyjnym robot ograniczony jest brzegami planszy. To on przedstawia nam kolejne punkty, do których musimy dotrzeć. Dziecko przypomina sobie podstawowe kolory litery, dźwięki wydawane przez zwierzęta.

Tryb gry to poruszanie się w labiryncie z przeszkodami. Należy dojechać do określonego obiektu, wykonać czynność i dotrzeć do wybranej lokacji na planszy. Są także pachołki utrudniające poruszanie się, trawniki oraz mury- brzegi planszy. Każda losowana karta warta jest określoną liczbę punktów, jeśli oczywiście zaprogramowany przez nas robot wypełni wszystkie polecenia prawidłowo. Kto zdobędzie najwięcej punktów wygrywa.

Młody Giercownik, żeby poprawnie zaprogramować robota musiał czasem stanąć i obrócić się w identyczną stronę, córka oczywiście liczyła też pola na planszy i korzystała z żetonów, żeby zapamiętać guziki do naciśnięcia.

Gra bardzo nam się podoba, ponieważ nie jest taka łatwa jak się początkowo wydaje i kojarzy nam się odrobinę z łamigłówkami dla dzieci. Musimy myśleć kilka ruchów na przód, uważnie obserwować tor poruszania się robota, zrozumieć zasadę stron świata w zależności od kierunku jazdy DOCa. Dla nas wydawać to się może proste, ale przedszkolaki śpiewające pioseneczki o poruszaniu lewą lub prawą nogą naprawdę mogą się mylić i pogubić, podobnie ze znajdywaniem najprostszej, najszybszej drogi do celu. Ta gra rozwija te umiejętności!

Ćwiczymy zdolność logicznego myślenia i inteligencje przestrzenną. Zestaw wprowadza dziecko w metody pracy programistów i określone sposoby postępowania ze złożonym problemem, który dzielony jest na mniejsze. Uczymy się na błędach, korygujemy je, wykonujemy zadania stopniowo i cierpliwie. Trzeba liczyć pola, rozróżniać kolory, dźwięki, litery. Pracujemy na grafach, które często używane są także w zarządzaniu, modelowaniu, rozmaitej analizie i raportowaniu. Zabawa w trybie gry rozwija także zdolności społeczne.

Produkt dobrej jakości i znakomicie łączący zabawę z praktyczną nauką. Wygląda świetnie, a zabawa wciąga zarówno rodziców, jak i dzieci. Super!

„Rozgrzewam bezpieczniki” – komunikuje nam robot, a Młody Giercownik razem z nim – swoje szare komórki!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CLEMENTONI

Film: DOC Mówiący Robot Edukacyjny – unboxing

Film: DOC Mówiący Robot Edukacyjny – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!