Recenzja gry planszowej Ice Cool

Miło nam powitać nowego partnera naszego bloga, wydawnictwo „Brain Games” to brzmi dumnie i należą się wszelkie honory za ostatni gorący produkt – „Ice Cool”, który zgarnia wszelkie możliwe nagrody rynku gier planszowych dla dzieci, w tym ostatnio Kinderspiel des Jahres, czego oczywiście gratulujemy. Gra przybyła do nas aż z Litwy, oto nasze wrażenia…

Pozycja dla 2-4 osób w wieku od 6 lat, zabawa zajmuje ok. 30 minut. Produkt szalenie innowacyjny – pięć pudełek, każde spakowane w kolejnym, a będące osobnym trójwymiarowym pomieszczeniem – ilustrowana podłoga oraz ściany. Rewelacyjnie pingwiny, które odrobinę przypominają bałwanki, gdyż zbudowane są z kulek, w które należy pstrykać palcami, aby przemieścić je po płaszczyźnie lub w powietrzu – one naprawdę mogą wyskoczyć!

Zabawę zaczynamy od złożenia planszy. Klamerki w postaci rybek łączą brzegi kartonu w miejscu zaznaczonym przez wydawcę, a kolorowe kropeczki przy przejściach pomiędzy pomieszczeniami muszą do siebie pasować. Rybki w barwach grających pingwinów umieszczamy przy drzwiach w miejscach oznaczonych ich symbolem. Każdy otrzymuje kartę danego koloru pingwina oraz jego legitymację.

W tej grze uciekamy i gonimy się. Bohaterami są pingwiny, które postanowiły urwać się z lekcji i wyjść coś przekąsić. Berkiem będzie pingwin-woźny, którego zadaniem jest wylegitymowanie wagarowiczów. Najpierw poruszają się biegacze, a następnie łapacz. Pierwsi otrzymują ryby w ich kolorach kiedy uda im się przejść przez drzwi pomiędzy pomieszczeniami, natomiast goniący zbiera legitymacje.

Gramy tyle rund ile jest uczestników zabawy, jeśli pojedynkuje się para to każdy łapie dwa razy. Runda kończy się kiedy woźny zbierze wszystkie legitymacje lub kiedy któryś z graczy zdobędzie trzy rybki w swoim kolorze. Rybki wymieniamy na karty punktowe, a dwie karty z łyżwami zamieniamy na dodatkowy ruch – noty dalej się liczą. Podobnie jest z legitymacjami szkolnymi, jeśli oczywiście je ciągle posiadamy, ponieważ podwyższają też noty łapacza. Kto na koniec zabawy ma najwyższe wyniki – wygrywa grę.

Genialne są pionki. Masywne, dosyć ciężkie, jak na swoje rozmiary, ładne i bardzo mobilne. W zależności, w którą część pingwina uderzymy palcem, pionek inaczej będzie się poruszał. Kiedy pstrykamy mocno w główkę, nasz pingwin podskakuje i unosi się ponad ścianami, dostając się na skróty do innych pomieszczeń. Kiedy uderzamy w środek podstawy przesuwa się po linii prostej, a kiedy w boczek – skręca, lub zatacza koło w zależności od użytej siły.

Karty są małe, ale wydrukowane na wystarczająco mocnym papierze, ukazują zdobyte punkty oraz posiłek pingwina, a także łyżwy – ich para to dodatkowy ruch.

Po każdej rundzie należy oddać legitymacje i rybki, uprzednio zamieniając je na karty. W pierwszej rundzie goniący rozpoczyna z kuchni, a uciekający z sali lekcyjnej – każdy po kolei z wyznaczonego pola. W kolejnych rundach kontynuujemy z miejsc, w których zakończyliśmy poprzednią rundę. Na planszy zaznaczono czerwone linie – jeśli nasz pingwin jest zbyt blisko ściany i mamy problem z jego uderzeniem, możemy przenieść go na pobliską czerwoną linię.

Do gry podeszliśmy nieco onieśmieleni tymi wszystkimi nagrodami, które ona zdobyła, ale z rezerwą, ponieważ pstrykanie nie zawsze nam wychodzi. Okazało się, że w przypadku pingwinów jest łatwo i naprawdę się udaje, a przeskoki są nawet prostsze od zakręcania!

Wspaniały, innowacyjny pomysł na wykonanie planszy, znakomicie wykonane pionki, które działają, jak należy, super idea na grę planszową, która czerpie z tradycji grania w kapsle.

Uznanie krytyków i ekspertów od gier planszowych w pełni uzasadnione, należą się brawa za tak udany produkt, który oczywiście pozostaje w naszej kolekcji. Niesamowicie dobra pozycja, którą polecamy, jako grą dla dzieci oraz rodzinną.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BRAIN GAMES

Film: Ice Cool – unboxing

Film: Ice Cool – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!