Recenzja gry planszowej Bipper

Ośmielimy się stwierdzić, że „bipper” jest skazany na sukces! Produkt zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenie, udowodnił, że dobre gry quizowe powinny być oparte na elektronicznych urządzeniach mówiących. To może być flagowy produkt tego wydawcy, a dlaczego? Przeczytajcie…

Pozycja dla 2-16 graczy w wieku od 14 lat. W opakowaniu znajdziemy guzik, karty z hasłami, ciekawie składaną planszę, pionki, notesy i ołówki.

Guzik to w tym przypadku mało powiedziane! Ten przycisk to prawdziwy robot, który komunikuje się z graczem w języku polskim oraz za pośrednictwem nacisku dłonią. Wykonany jest starannie, wygląda ładnie, jakościowo pierwsza klasa. Komunikaty są płynne, a głos lektora zupełnie naturalny, zrozumiały i przyjemny do słuchania. Na spodzie ukryto przyciski, którymi uruchamia się urządzenie oraz rozpoczyna cztery gry, a także reguluje poziom głośności, skomplikowania rozgrywki, powtórki oraz pauzuje. Znakomicie, że mechanizm dostarczono już z bateriami, nie mogliśmy się powstrzymać i uruchomiliśmy go już w trakcie otwierania produktu.

Plansza praktyczna, z ukrytymi – składanymi rogami, torami poruszania się dla pionków, kolorami dla drużyn oraz miejscem dla tytułowego „bippera”. Notesiki to nie zbiór pojedynczo pochowanych kartek, jak to czasem bywa, a ładnie spięte i oprawione zeszyciki, z podziałem na kategorie i miejscami do wpisywania haseł oraz not w „Państwach, miastach”. Ołówki zaostrzone, pod kolor notesów. Pionki proste, standardowe. Karty wystarczająco mocne dla młodzieży i dorosłych, z podziałem na dwa zbiory wyrazów do pokazywania lub opowiadania w „Kalambury”. Skoro już się zdradziliśmy, to poznajmy wszystkie gry.

Z tym produktem będziemy mogli bawić się w „Państwa, miasta”, „Quiz”, „Kalambury”, „Wyliczankę”.

„Państwa, miasta” to klasyczna już gra quizowa. Mechanizm „bippera” czyta alfabet, my poprzez przyciśnięcie guzika zatrzymujemy na literze. Teraz mamy 60 sekund, aby wypełnić 6 kategorii hasłami rozpoczynającymi się od wylosowanej litery. Niezawodny „bipper” odmierza czas. Jeśli zapisaliśmy słowo, a inni nie, to otrzymujemy 20 punktów. Jeśli słowo nie zostało powtórzone przez resztę graczy, to warte jest 10 punktów. Za wszystkie powtarzające się hasła otrzymujemy tylko 5 punktów.

„Quiz” to pytania zadawane przez „bippera”, świecące diody wyznaczają aktualnie grającego zawodnika lub drużynę. Pula 20 pytań na gracza, 10 sekund na odpowiedź, a baza liczy ponad 400 pytań. Wow! Warto korzystać z planszy, przy braku odpowiedzi pozostajemy na bieżącej pozycji, poprawna to poruszenie do przodu, błędna to cofnięcie. Jest też „Extra quiz” – wariant z rywalizacją i 20 pytaniami dla wszystkich, kto pierwszy ten lepszy!

„Kalambury” – tutaj korzystamy z kart. Mamy minutę na zaprezentowanie wszystkich 8 haseł z dołu lub góry karty. Po każdej prawidłowej odpowiedzi należy pamiętać o naciśnięciu „bippera”. Jeśli obie drużyny zademonstrowały wszystkie hasła, wygrywa ta, która była szybsza.

„Wyliczanka” – „bipper” podaje kategorię, a my mamy tylko 8 sekund na podanie jak największej liczby pasujących terminów. W przypadku remisu rozgrywamy dogrywkę. Warto korzystać z planszy, wtedy wygrywający przesuwa się do przodu, a przegrywający pozostaje na swoim miejscu.

Produkt jest wspaniały! Jego sercem jest „bipper” i ten przycisk bardzo tutaj się sprawdził. Guziczek organizuje nam porządek rozgrywki oraz uczestniczy w zabawie, jako zadający pytania, podający kategorie, miernik czasu i wyznacznik aktualnej drużyny. Jest to świetny gadżet oraz mądre rozwiązanie dla zaprezentowanych tu gier. Sam ich wybór także jest trafiony, ponieważ są to tradycyjne zabawy, lubiane i od lat cenione przez graczy.

Jeśli cenisz sobie gry quizowe i lubisz klasyczne pozycje, jak „Państwa, miasta” to ten produkt powinieneś zostawić w swojej kolekcji. Gorąco polecamy również na wszelkie imprezy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ICOM POLAND

Film: bipper 1.0 – unboxing

Film: bipper 1.0 – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!