Recenzja gry edukacyjnej Wyzwania matematyczne Squla klasa 3-4

Dzieci nie przepadają za matematyką, ponieważ nie jest to łatwy przedmiot, a jeden z tych wysilających umysł. Rodzice podobnie, ponieważ kiedy potomstwo ma złe oceny, to wszyscy muszą więcej pracować w domu. Nawet nauczyciele! Słabe notowania uczniów to przecież dodatkowy kłopot ze zdenerwowanymi rodzicami, ale także dyrekcją, która zaczyna uważniej patrzeć na metody kształcenia. Warto korzystać z gier matematycznych, przedmiot staje się wtedy odrobinę bardziej przyjazny, a nauka chociaż trochę rozrywkowa. Przed wami pomocne w tym zakresie „Wyzwania matematyczne”.

Karciana gra edukacyjna dla 2-4 graczy, w formie zadań do rozwiązywania w trybie rywalizacji kto pierwszy ten lepszy. Czas zabawy to ok. 15 minut, a stopień skomplikowania określono na poziomie klasy 3-4.

W opakowaniu znajdziemy 31 kart z zadaniami, 12 kart odpowiedzi – dla każdego gracza wskazania rozwiązań A, B i C, 2 karty kontrolne – poprawne wyniki działań matematycznych oraz obliczenia, instrukcję, kod rabatowy do squla.pl

Karty są stosunkowo giętkie i raczej szerokie. Podzielone zostały na dwie części – zadanie na niebieskim tle to poziom dla 3 klasy, a na pomarańczowym dla kolejnego roku. Karty kontrolne również posiadają odpowiadające powyższym tła, a dodatkowo znaczniki w postaci kolorowych trójkątów. Położenie strzałki na karcie zadania wskazuje miejsce rozwiązania na karcie kontrolnej – w praktyce jest to bardzo wygodne i szybkie.

Polecenia na kartach to wykonywanie działań mnożenia, dzielenia, dodawania i odejmowania. Są także zadania z treścią, które docelowo sprowadzają się również do wykonania odpowiedniego działania. Występują tutaj duże liczby dwu- i trzycyfrowe, a niekiedy nawet większe. Często spotykamy obliczenia na ułamkach dziesiętnych do dwóch miejsc po przecinku, czasem jest to szacowanie wielkości.

Celem gry jest zdobycie największej lub określonej liczby punktów przed innymi graczami. Na kartach z zadaniami zawsze znajdują się trzy odpowiedzi z których wskazujemy jedną właściwą. Rozwiązania bardzo często są zbliżone do siebie, nierzadko z poprzestawianymi cyframi.

Poprawna odpowiedź to jeden punkt, błędna to 0 punktów, a ostatnia nie jest brana pod uwagę, zatem również nie punktuje, nawet jeśli jej prawidłowa! Ten zabieg powoduje, że ważne jest tempo, a gra staje się dynamiczna i nerwowa, ale pojawiają się również emocje i większa rywalizacja pomiędzy zawodnikami.

Zabawa kończy się kiedy któryś z uczestników zdobędzie 5 punktów lub inny ustalony wcześniej limit, ewentualnie kiedy skończą się karty ze stosu.

Mądre w tej grze jest to, że wyjaśnia ona metody rozwiązywania przy wydawałoby się bardziej żmudnych obliczeniach, w czym pomagają zapiski na kartach kontrolnych. Pokazano na nich nie tylko ostateczne rozwiązania, ale także przebieg obliczeń i rozumowanie typowo analityczne, wybrane sposoby na szybkie uzyskanie końcowego wyniku. Najczęściej polega to na zaokrąglaniu, wykreślaniu zer lub oddzielnego liczenia dla setek, dziesiątek i dla jedności. Warto mieć przy sobie kartkę i przybory do pisania, żeby w razie potrzeby wesprzeć się rachując w głowie.

Największą zaletą tej gry jest nauka szybkiego liczenia w pamięci. Każde działanie w praktyce można sobie jakoś ułatwić poprzez zaokrąglenie lub uszeregowanie obliczeń, wykonanie ich w odpowiedniej kolejności. „Wyzwania matematyczne” początkowo mogą wydawać się skomplikowane, ale z biegiem czasu nabieramy doświadczenia i wprawy, wtedy wyzwanie staje się całkiem znośne, a satysfakcja ciągle jest równie wysoka, jak na początku.

Radość z nauki rzeczywiście gwarantowana, ponieważ dzięki tej grze liczymy coraz bieglej!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: Wyzwania matematyczne Squla klasa 3-4 – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!