Recenzja gry planszowej Między słowami Gierki małżeńskie

„Między słowami” różni się od pozostałych gier cyklu „Gierki małżeńskie”. W tym przypadku zrezygnowano z pionków, a postawiono na najbardziej widowiskowy gadżet tych pozycji, czyli na flaszkę. Do butelki nas ciągnie i gra nam się podoba, zapraszamy więc do recenzji.

Pozycja dedykowana jest dla nastolatków w wieku od 16 lat, ponieważ nie ma tutaj specjalnie odniesień do seksu, a bardziej do relacji między młodymi ludźmi, niekoniecznie pozostającymi w związku. Czas zabawy zajmuje ok. godziny, a rywalizuje 1-4 par.

W opakowaniu znajdziemy dwie plansze, trzy talie kart, klepsydrę, płócienny worek i sporo żetonów, w tym rewelacyjne – finałowe, oczywiście też instrukcję.

Kategorie nie są uzależnione od toru poruszania się, za to losujemy je z woreczka! Okrągłe żetony odnoszą się do wyboru stosu kart, które ciągniemy, a potem – po ich zdobyciu i odwróceniu nazywane są „rozkazami” – brzmi władczo i tajemniczo, ale jest zabawnie i przyjacielsko.

Stos kart „miedzy słowami” to opowiadanie o konkretnym obiekcie z pominięciem zakazanych, zwykle kluczowych słów. Jedna osoba naprowadza na hasło, a druga zgaduje.

„X, Y, ZET” to wymienianie pojęć o podobnym znaczeniu, odnoszących się do danego zbioru, rozpoczynających się od wybranej, tej samej litery. Odpowiadamy na przemian.

Każda karta „Słowotwórcy” zawiera cztery sylaby, a naszym zadaniem będzie podawanie słów, które zawierają wylosowany zbitek liter. Musimy wymienić przynajmniej pięć! Oczywiście razem – odpowiedzi podajemy na zmianę.

Wybór osoby rozpoczynającej pozostawiamy obracającej się flaszce – rysunki kobiety lub mężczyzny. Barwa małej butelki determinuje wybór hasła. Ciągle odpowiadamy w pośpiechu, gdyż klepsydra wyznacza upływający czas.

Znakomitym pomysłem jest finał zabawy i to ten element rozgrywki najbardziej przekonuje nas do tego produktu. Kiedy mamy już zdobyte nasze „rozkazy” musimy o nie jeszcze trochę powalczyć. Na planszy z dowcipem obrazkowym „wycięto” fragmenty ilustracji w określonym kształcie. Żetony mogące zakryć te „cienie” czy „luki” schowane są w woreczku, ale nie tylko one! Mamy też 4 ZONKI, które wspominamy z teleturnieju „Idź na całość”, są nimi połączenia kilku żetonów, przykładowo kapelusza z samochodem o podobnym kształcie dachu, ewentualnie będący hybrydą psa i gitary. Przyznamy, że łatwo jest się pomylić, szczególnie kiedy naszym zadaniem jest teraz rozpoznawanie po dotyku. Za każdy chybiony żeton oddajemy rozkaz. Wygrywa para, która na koniec gry ma ich najwięcej.

Bawiąc się we dwoje, partnerzy pojedynkują się ze sobą, teraz każdy samodzielnie wykonuje zadania. W finale mamy więcej czasu, obracamy klepsydrę dwa razy.

„Między Słowami” jest inne, więc oryginalne, a to kolejna z wielu zalet. Wyczulony zmysł dotyku na finiszu bardzo się przydaje, pomyłki z kolei, zawsze są śmieszne! Wydawanie rozkazów to satysfakcjonująca nagroda. Jest to bardzo dobra gra towarzyska. Miło, że nie tylko dla pary, jest super również w gronie przyjaciół i bliskich znajomych. Polecamy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MDR GRY.

Film: Między słowami Gierki małżeńskie – unboxing

Film: Między słowami Gierki małżeńskie – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!