Recenzja gry edukacyjnej Zawody Poznaję świat

Kolejny produkt z popularnej serii gier karcianych dla młodszych dzieci „Poznaję świat”. Tym razem maluchy zapoznają się z osobami wykonującym określone rodzaje prac.

„Zawody” to 17 kart oraz poradnik dla rodziców przeznaczonych do edukacji dzieci w wieku od 2 lat. Karty są dwustronne, na każdej widzimy osobę w typowym uniformie dla danego zawodu wraz z podpisem oraz charakterystyczny przedmiot.

Opisywane specjalności to: lekarka, strażak, sprzątacz, piłkarka, mechanik samochodowy, rolnik, tancerka, piosenkarka, ogrodnik, astronauta, fotograf, fryzjer, muzyk, kwiaciarka, kucharz, krawiec, hydraulik.

Interesujące jest to, że wydawca przełamuje typowe dla płci stereotypy, przykładowo piłkarzem i mechanikiem samochodowym są tutaj kobiety, a fryzjerem i krawcem mężczyźni. Warto również zauważyć, że sprzątacz jeździ tutaj śmieciarką, a zatem śmiało nazwać możemy go śmieciarzem, z drugiej strony kwiaciarze lubią być obecnie nazywani florystami.

Obiekty widoczne na odwrocie każdej karty poza opisaną wcześniej śmieciarką, to: piłka nożna, maszyna do szycia, grzebień, koło samochodowe, stetoskop, wąż gaśniczy, traktor, baletki, mikrofon, grabie, prom kosmiczny, aparat lustrzanka, skrzypce, bukiet kwiatów, garnek z pokrywką, klucz.

Karty są mocne, twarde i wyraźne, ponieważ wszystkie zdjęcia naniesiono na białe tło. Nas cieszy, że są to autentyczne fotografie, a nie poglądowe rysunki, które często pozbawione są istotnych szczegółów.

Książeczka zawiera opis sylwetek autorów, którymi są Natalia i Krzysztof Minge – psycholodzy specjalizujący się we wspieraniu wczesnego rozwoju dzieci. Kolejne części publikacji poza wstępem obejmują następujące działy: „Z jakim potencjałem się rodzimy”, „Jak wspierać rozwój dziecka?”, „Kto ma dobrze się bawić?”, „Po co komu wiedza?”, „Propozycje zabaw z kartami Zawody”.

Znajdziemy tutaj 8 propozycji zabaw z omawianymi kartami. „Kto jest kim i co robi” – opisujemy osoby na kartach, stroje, przedmioty, pojazdy, cechy charakterystyczne dla danej profesji, możemy podać nazwy w obcych językach.

„Zgadywanie zawodu po przedmiocie” – rozpoznawanie zawodu po atrybucie na odwrocie karty, po rozwiązaniu zagadki i odpowiedzi na pytanie odsłaniamy kolejną kartę i nowy obiekt.

„Zabawa w atrybuty” – tym razem widoczne pozostają strony z osobami wykonującymi konkretny zawód, a gracze podają atrybuty tych prac – pojedyncze przedmioty lub więcej. Możemy wymieniać nazwy na przemian – rodzic lub opiekun i dziecko, aż wyczerpią nam się pomysły.

„Zabawa w kalambury” – kilka wersji. Pokazujemy na zasadzie pantomimy, jakie ruchy wykonuje przedstawiciel danego zawodu, możemy rysować, ewentualnie opowiadać, z pominięciem słów kluczowych – atrybutów i nazwy zawodu.

„Kogo wezwiesz” – opowiadanie historyjki, w której pojawia się fachowiec wspierający nas swoimi umiejętnościami, talentem i wiedzą. Wymyślanie historyjek rozwija umiejętność myślenia przyczynowego i przewidywania, a przede wszystkim umiejętności narracyjne oraz kreatywność.

„Zabawa w wydawanie dźwięków” – wydajemy odgłosy typowe dla danej pracy. Jest to świetne ćwiczenie logopedyczne.

„Historyjka” – układamy karty, samodzielnie wybierając stronę, która będzie widoczna, a następnie opowiadamy historyjkę. Ważne, żeby opowieść była spójna i zawierała wszystkie wylosowane elementy.

„Gdybym był…” – kończymy zdanie, a wraz z rozegraniem odpowiedzi będą coraz bardziej nietypowe, fantastyczne, złożone i ciekawe.

Jest to fantastyczny produkt do pracy z małymi dziećmi. Dobra jakość, fotografie ukazujące istotne cechy danego zawodu oraz jego atrybuty i najważniejsze – ogromne wsparcie dla rodzica, opiekuna czy nauczyciela z wieloma formami aktywizacji dziecka, aby jak najpełniej wykorzystać potencjał produktu i Młodego Giercownika.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EDGARD i KapitanNauka.pl

Film: Zawody Poznaję świat – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!