Recenzja gry planszowej Szybkie słówka

Pozycja typowo imprezowa na właściwe skojarzenia związane z literami i kategoriami, w której czas ucieka, a my się gubimy we własnych myślach. Gra dla 2-6 graczy w wieku od 8 lat, rozgrywka trwa ok. 30 minut – u nas zawsze krócej.

Komponenty składające się na „Szybkie słówka” to dwie plansze, trzy talie kart, które rozdzielamy na dwa stosy, klepsydra, pionki oraz broszurowa instrukcja. W opakowaniu mamy trochę dużo miejsca, zatem liczymy na nowe kategorie w przyszłości – może takie typowo dla dorosłych? Jakościowo bez zarzutu – pionki z tworzywa sztucznego, ale to wyjątkowo dobry plastik.

Po otwarciu pudełka do zabawy zachęca nas plansza w kształcie klepsydry. Pionki ustawiamy na górze i wystarczą trzy spadki, a odpadamy z rozgrywki. Wygląda to bardzo ciekawie.

Druga plansza służy do rozkładania kart z literami alfabetu (9 szt.) oraz kategorii (1 szt.). Miejsca jest wystarczająco wiele. Karty kategorii są dwustronne.

Musimy w wyznaczonym czasie podać hasło rozpoczynające się od wolnych jeszcze liter i zawierające się w danej kategorii.

Przekręcamy klepsydrę, prędko rozkładamy karty i ustawiamy miernik na literce, od której zaczyna się nasza odpowiedź. Kolejny gracz podaje swoje hasło rozpoczynające się na jedną z pozostałych, niezajętych jeszcze liter i przekłada klepsydrę na odpowiednie miejsce. Następna osoba może powrócić na wcześniej zajętą kartę litery, ale pod warunkiem, że poda inne rozwiązanie.

Uczestnik zabawy, który się pomylił lub wykroczył poza pomiar przesuwa swój pionek w dół. Kiedy stajemy na czarnym polu „out” – wypadamy. Gra toczy się do momentu, aż na placu boju pozostanie tylko jeden zawodnik.

W przypadku sporów związanych z podanym hasłem należy pozostawić klepsydrę w pozycji poziomej i walczyć o swoje racje.

W szybszym wariancie rozgrywki, kiedy jeden z graczy wyleci z gry pozostali również kończą zabawę, jeśli istnieje pionek, który stoi samotnie wyżej od reszty. Dzięki temu rozwiązaniu osoby, które odpadły nie nudzą się i nie czekają aż inni zakończą zabawę.

W grze zmieniamy jedną regułę, która nam nie odpowiada i bawimy się bardzo dobrze. Naszym zdaniem 9 kart liter należy rozłożyć przed obrotem klepsydry, a kiedy piasek już spada odkrywamy tylko aktualną kartę kategorii.

Podoba nam się patent z przekładaniem klepsydry. Uważamy, że brakuje na rynku gier, w których służy ona czemuś więcej niż tylko mierzeniu uciekającego czasu – tutaj jest dodatkowo znacznikiem i bardzo fajnie to wyszło.

Dynamiczna, prosta, wesoła i dla 6 osób. Nie ma, co się rozpisywać – po prostu pozycja, którą warto wyciągnąć na prywatce, szczególnie na spotkaniu w większym gronie osób. Naszym zdaniem niezgorzej sprawdza się zresztą i w parze, bo wtedy podajemy więcej haseł, a klepsydra szybciej krąży.

Znakomicie testuje refleks dłoni i zmusza nas do szybkiego myślenia. Fajna zabawa.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TACTIC GAMES.

Film: Szybkie słówka – unboxing

Film: Szybkie słówka – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!