Recenzja gry logicznej Pix Box

Przed wami…
…pudełko z pixelami!

Fajnie mi się zrymowało? W rodzinie przepadamy za grami logicznymi, ponieważ wszelkie łamigłówki znakomicie rozwijają umysł, a duże strategie dla zaawansowanych graczy, bardzo często w swoich mechanikach bazują na rozwiązaniach z tego typu pozycji, poszerzając je oczywiście o dodatkowe funkcjonalności, najczęściej implikujące kolejne wybory dla gracza.

Dawno już nie pokazywaliśmy nic od „Piatnik” – może dlatego, że oni ostatnio rozwijali się w klockach, zobaczymy – może też uda się zrecenzować…, w każdym razie, dzisiaj zaczynamy nadrabiać zaległości odnośnie gier tego wydawcy.

„Pix Box” to gra logiczna dla 2-6 graczy w wieku od 8 lat, rozgrywka zajmuje ok 20 minut. Dolną granicę wieku można swobodnie obniżyć naciągając nieco zasady, wtedy dziecko manipuluje kartami bezpośrednio ich dotykając, a dopiero gdy oswoi się z taką formą nazwijmy to układania puzzli – zaczynamy normalną, regulaminową zabawę.

Wewnątrz pudełka znajdziemy dwie talie kart oraz instrukcję. Karty dzielą się na stos zadań (24 szt.) oraz Pixkart (60 szt.). Pierwsze to wzory zestawionych ze sobą kwadracików – tytułowych pixeli, w swoich dążeniach będziemy odtwarzali te schematy za pomocą kart z kolejnego stosu. Poza kartami w ich tradycyjnej postaci są tutaj nadruki na sztywnej folii, one tworzą kolejny stos – naszego budulca. Karty są śliskie i giętkie, łatwe do transportu, chociażby w kieszeni czy damskiej torebce, kiedy zostawimy opakowanie w domu.

Celem gry jest uzbieranie największej liczby punktów spośród uczestników zabawy, a dokładnie rzecz ujmując Pixkart, które dostajemy w nagrodę za właściwe ich wykorzystanie przy rozwiązywaniu danego przykładu.

Tworzymy dwa stosy: zadań i Pixkart. Ustawiamy obok siebie 6 kart z niebieskimi kwadracikami, kolorem na wierzchu oraz odsłaniamy pierwszą kartę zadania – wzoru, który należy ułożyć – uwaga! W myślach!

Tutaj tkwi właśnie sedno tej zabawy, ponieważ nie możemy tych kart dotykać, obracać czy dopasowywać fizycznie, a jedynie w umyśle łączyć ze sobą w taki sposób, aby powstał odkryty właśnie schemat. Należy zapamiętać również regułę, która zabrania nam zakrywania niebieskich pixeli przez inne błękitne kwadraciki.

Osoba, która w głowie rozwiązała zadanie, czyli jest pewna, które Pixkarty wybierze, a także, że utworzą one aktualny wzór krzyczy „Pixbox”. Teraz ma prawo do manipulacji i łączy karty w jedną całość. Jeśli nie było pomyłki, wszystkie pixele są widoczne i ułożone we właściwym porządku to przezroczyste karty wykorzystane do zadania bierzemy jako nasze punkty. W przypadku błędu tracimy jedną Pixkartę ze zdobycznych – jeśli oczywiście mamy ją na stanie. Uzupełniamy stos do wyłożonych 6 przezroczystych kart i kontynuujemy zabawę.

Może zdarzyć się sytuacja, kiedy żadna z przezroczystych kart nie będzie pasowała, wtedy wyciągamy kolejną siódmą, możemy tak dokładać do kompletu ośmiu Pixkart – jeśli dalej schematu nie da się odtworzyć odkładany jest na stos zadań odrzuconych.

Gra kończy się w momencie wybrania wszystkich kart z któregoś ze stosów – budulca lub zadań.

„Pix Box” można bardzo łatwo wytłumaczyć niewtajemniczonym, a jednocześnie bawić może się większa liczba graczy, stąd poza łamaniem głowy w parze, śmiało polecamy wyciągnąć ją podczas imprezy. Łączenie kart, kiedy bezpośrednio je dotykamy to bardzo łatwa sprawa, ale obracanie ich w myślach i dodatkowo konkurowanie ze sobą, pojedynkowanie się na wyścigi, to już pewien kłopot – nie jest jednak tak prosto, jak początkowo nam się wydaje.

Ostatnią, tak przyjemną grą logiczną od „Piatnik” był „Digit”. Nie jest to może gra długa, duża czy wyglądająca szałowo – zrobiona z rozmachem, ale zabawa jest wesoła, mądra i dająca wiele satysfakcji zarówno z wygranej, jak i samego w niej uczestnictwa. Polecamy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PIATNIK

Film: Pix Box – unboxing

Film: Pix Box – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!