Recenzja gry planszowej Wyspa smoków

Nie ma na rynku zbyt wiele gier kooperacyjnych dla dzieci, chociażby dlatego warto zainteresować się dzisiejszą propozycją. A my we wstępie przypominamy, że do końca stycznia kooperujemy ze starym blogiem, a potem już tylko na mlodygiercownik.pl
„Wyspa smoków” to pozycja dla 2-4 graczy w wieku od 5 lat, czas zabawy zajmuje ok. 25 minut. Każdy niby gra osobno, ale wszyscy mamy wspólny cel – wybudować zamek zanim smoki odetną nam drogę, jedno zagrożenie – wielkie jaszczury, oraz wzajemne wsparcie – kiedy trzeba wydostać się z Zaczarowanego Lasu.
Zacznijmy od tego, że podobnie, jak u „Rekina” pudełko jest trochę za duże, ale to nie zmienia faktu, że tamtą grę prawdopodobnie wyróżnimy pod koniec roku, jako jedną z najfajniejszych, bo gramy na okrągło. Dla kogoś z was może być podobnie ze smokami…, zatem nie przejmujcie się zbytnio rozmiarem denka i wieczka.
W opakowaniu znajdziemy planszę, pionki i znaczniki graczy, fragmenty zamku w postaci puzzli, żetony smoków, kostkę. To co powinno być, jest oczywiście drewniane, a całość bardzo wyraźna, w żywych kolorach, duże pola i pionki – idealnie dopasowane dla młodszych graczy.
Przygotowanie i przebieg gry banalny, ale zabawa ciekawa. Na polach ścieżynki poniżej zamku rozkładamy fragmenty budowli – aż do zielonego pola – wyjście z Zaczarowanego Lasu. Wielkie gady leżą przy jaskini i czekają na swój znaczek na ściance kostki, żeby się poruszyć. Bierzemy dyski przypominające o barwie naszego pionka i w drogę!
Oczka na kostce informują nas o ile pól się przesuniemy. Z danej miejscówki zbieramy fragment zamkowej układanki – możemy posiadać tylko jeden w zasobach. Zostanie on odłożony kiedy pokonamy całe okrążenie i staniemy z powrotem na startowym polu – ostateczny rzut nie musi być idealnie trafiony, bo zawsze zatrzymujemy się na pierwszym, wyjściowym kamyku.
Kiedy na ściance wyrzucimy smoka jest on poruszany o jedno pole po Smoczym Urwisku – pomarańczowe miejsca toru na planszy, kierunek wędrówki odwrotny do naszego. W momencie kiedy jaszczur zajmuje ostatnią pozycję, wyrusza kolejny, który spocznie o jedno pole bliżej jaskini, itd.
Jeśli nasz pionek stanie na polu ze smokiem lub smok na naszej miejscówce to uciekamy do Zaczarowanego Lasu, stąd może nas wyciągnąć tylko słoneczko z kostki, które wyrzucić możemy sami lub któryś z kompanów w grze nam pomoże.
Smoki będą zajmowały coraz więcej miejsca na torze, ale cztery gady są jeszcze do przejścia, gdyż drugi wybór przy ikonie słoneczka to poruszenie się o 1-5 pól – zatem możemy je ciągle przeskoczyć. Siłą rzeczy wszystkie smoki na ścieżce to odcięta droga na teren budowy i przegrana graczy. Wygrywamy jeśli zamek stoi w komplecie, kamień na kamieniu.
Pozycja jest bardzo udana. Młodszym dzieciom spodoba się układanie murów zamczyska, starszym kooperacja, a zaawansowani, jak to zwykle oni będą narzekać na losowość. Nam bardzo podoba się, że dzieci będą uczyły się współpracy, bo warto pomagać ekipie budowlanej, wtedy mamy szansę przetransportować więcej materiałów i osiedlić się na czas.
„Wyspa smoków” to urocza propozycja dla młodszych dzieci. Gra, do której cała familia zasiądzie bez specjalnych oporów, gdyż zabawa jest bardzo przyjemna i nie zajmuje wiele czasu, zatem karpią zdążymy usmażyć. Pozycja na dobry początek, jako wstęp do bardziej zaawansowanych produktów, w których wynik zależy od zgodnego działania wszystkich graczy razem.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA
Film: Wyspa smoków – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o