Recenzja gry Misje Ciężarówką przez galaktykę

Dzisiaj sprzątanie przed Świętami, bo jutro początek wielkiego gotowania, dzień zatem spędzony w pocie czoła, ale żeby umilić sobie te brudne chwile otwarliśmy jeszcze mikołajkowy prezent, który uchował się do recenzji. Zapraszamy na nową witrynę – mlodygiercownik.pl

Młody Giercownik ostatnio bardzo chętnie grywał w podstawową wersję „Ciężarówką przez galaktykę”, po pewnym czasie zabawa jednak zrobiła się odrobinę monotonna, a skoro córka tak bardzo była nią zainteresowana, to zamówiliśmy urozmaicenie, czyli „Misje”.

Jest to mniejszy z dodatków do gry, nie samodzielny, więc potrzebujemy bazową jej wersję, czas rozgrywki zajmuje ok. 60-90 minut, wiek ekipy – oficjalnie od 14 lat, ale chyba tylko przez pieprzną instrukcję z czarnym humorem w roli głównej, bo nie wiemy co jest trudnego w łączeniu kafelek i rzucaniu kostkami.

Wewnątrz opakowania znajdziemy instrukcję, która jest rozwleczona ze względu na klimat opowieści, ale nam zawsze to się podobało w tej serii, ponadto kafelki prezentujące specjalny transport niebezpiecznych towarów, nowe „superkarty” oraz tytułowe misje będące sercem tego produktu.

Płytki stylistyką nawiązują do już dobrze znanych z podstawowej gry i znakomicie wpisują się w design całości. Nie ma ich wiele, ponieważ jeśli zależy wam na kaflach wybierzcie inne rozszerzenie, a to przede wszystkim modyfikuje zasady układania statków i dodaje elementy, hmmm…, fabularne.

Nowe kafle to ładunek wybuchowy wyglądający niczym klasyczne laski dynamitu, jeśli wybuchną to niszczą wszystkie bezpośrednio je otaczające, sąsiednie płytki. Delikatny ładunek, czyli szklane pojemniki – alkohol lub konfitury – wybierzcie sami, w tym przypadku przeciwnie, jeśli zostanie uszkodzony jeden z kafli stykających się ze słojami, to i ten wartościowy produkt ulega destrukcji. Ładunek radioaktywny – opok wybuchowego najlepiej zilustrowany w dodatku, nie może być otoczony zamieszkałymi kabinami, bateriami zasilającymi działka i silniki, a także bezpośrednio połączony z kolejnym sobie podobnym. Ciężki ładunek – na każdym widnieje wartość wagi, którą odejmujemy od mocy silników – może się zdarzyć, że nie wystartujemy! Artefakt – tworzy martwą strefę w pionie lub poziomie, ewentualnie krzyżowo, na całej długości linii nic nie funkcjonuje, tylko poszycie pozostaje szczelne i miejsca na towary ciągle będą aktywne.

Misje to 16 kart jednostronnie zapisanych małą czcionką. Na każdej znajdziemy tytuł, zleceniodawcę z wesołym tekstem, przygotowanie do gry, specjalne zasady lotu, nagrody, często również kary, sporadycznie informację, które klasy statków należy wykluczyć w trakcie jej wykonywania, w postaci symbolicznej użycie wybranych kafli z nowej wersji gry.

Bez wdawania się w szczegóły, te smaczki pozostawimy dla was, zatem ogólnikowo, będzie eskortowanie biznesmena, przewóz koktajli Mołotowa i lot na beczce prochu, zakład o rajd w polach meteorytów, misja dyplomatyczna w której ceni się naszych kosmitów, pozaziemskie plany – budowa statku o oryginalnej konstrukcji, zamiana porzuconych statków na epidemie i inne, w których w różny sposób będziemy mieszali nowe rodzaje ładunków specjalnych. Na jednej z kart pojawił się nawet kosmiczny Indiana Jones, co bardzo nas rozbawiło.

Superkarty to wydarzenia, które nam szkodzą. Numer rundy jest teraz nazywany poziomem lotu i silnie wpływa na straty, które ponosimy na danym etapie gry. Będziemy zakrywali i odkrywali określone informacje z karty modyfikując ostrzał, utratę towarów i załogi, cofanie się na torze ruchu, moc sumaryczną silników, kierunki uderzeń meteorytów itp.

Dla nas jest to idealny dodatek, gdyż zazwyczaj gramy w „Ciężarówką przez galaktykę” w trzy osoby i kafli nam nie brakuje, z kolei ze względu na znaczną częstotliwość rozgrywek w danych okresach czasu warto jest je zróżnicować. Atrakcyjna cena nie pozostaje bez wpływu na wybór, gdyż zakup rozszerzenia w cenie nowej gry pozostawiamy zapalonym miłośnikom konkretnego tytułu, my cenimy sobie różnorodność w naszej kolekcji.

Prawdopodobnie najlepszy dodatek do tej gry w relacji cena – zmiany, jakie wprowadza, chociaż to zawsze kwestia gustu. Polecamy!

Film: Ciężarówką przez galaktykę – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!