Recenzja gry karcianej Guju guju

Kolejna azjatycka gra na blogu, tym razem będzie to karciana pozycja dla najmłodszych. Kolorowe pudełeczko zwraca uwagę dziecka, a w środku tylko cztery rodzaje owoców, ale za to w dużej ilości, jak w to grać – sprawdźcie na mlodygiercownik.pl

Guju guju” to gra karciana dla 2-5 dzieci w wieku od 4 lat, czas rozgrywki ok. 5 minut, można więc śmiało urządzać turnieje. W fikuśnym okrągłym pudełeczku znajdziemy karty z owocami: cytryną, truskawką, bananem, gruszką. Instrukcja w języku angielskim i chińskim.

Karty odrobinę cienkie, śliskie. Okrągłe, o średnicy pudełka, w typowo dziecięcych, podstawowych barwach, w tym sprany, majtkowy różowy, który tak bardzo kochają dziewczynki.

Celem gry jest pozbycie się wszystkich kart z ręki. Przed przystąpieniem do rozgrywki tasujemy wszystkie karty, następnie wykładamy 13 odkrytych. Każdy z graczy bierze 20 kart, których nie podgląda, resztę odkładamy do pudełka. Zaawansowani gracze mogą rozdać oraz wyłożyć więcej kart.

W swojej kolejce wywołujemy z nazwy wybraną kartę, przykładowo „cytryna” i zakrywamy jedną z własnych, którą kładziemy również odkrytą – może to być inny owoc. Jeśli kartę zakrywamy różnym owocem, nic się nie dzieje i kolejka przechodzi dalej. Jeśli zakrywamy ją identycznym rodzajem, to wszyscy gracze jednocześnie zakrywają pozostałe widoczne owoce tego typu swoimi pojedynczymi kartami. Kiedy zakrywana karta któregoś z graczy znowu się powiela z wierzchnią sytuacja się powtarza i kolejny raz wszystkie identyczne muszą zostać zasłonięte. W przypadku identycznych kart kolejka przechodzi na następną osobę dopiero po zasłonięciu wszystkich owoców danego typu.

Jeśli któryś z graczy się pomyli i zakryje niewłaściwą kartę, za karę bierze cały stos i wykłada pojedynczą, która zapoczątkuje nowy.

Osobny wariant polega na tym, że każdy z graczy identyfikuje się z pojedynczym owocem. Gdy wybrany gracz pozbędzie się wszystkich kart, sprawdzamy którego z owoców jest najwięcej na szczycie każdego ze stosów. Jeśli był to owoc danego gracza otrzymuje on 10 punktów, a każdy trzymany na ręce warty jest punkt ujemny. Zwycięzca to osoba z najwyższym wynikiem.

Gra jest mocno zakręcona w pozytywnym znaczeniu. Gramy na wariata, po prostu szaleństwo. Dynamika poraża, zatem ostrożnie z kartami! Wszystko dzieje się tak szybko, że czasem aż trudno przypilnować poprawność wykładania. W tym wyścigu do pustej ręki jest jednak masa radości, uśmiechu i pozytywnych emocji, a nerwowe pomyłki śmieszą. Prosta i wesoła gra, tempo niesamowite, ale jest przyjemnie, bo wiele się dzieje.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GEGE

Film: Guju guju – unboxing

Film: Guju guju – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!