Recenzja gry karcianej Dzika Afryka

Nie przepadamy za quizami, a dokładnie za mechaniką zadawania pytań, wolimy kiedy jest ona połączona z hazardem, w szczególności z zakładami lub zahacza o psychologię. Nie zmienia to jednak faktu, że gry quizowe bywają bardzo interesujące, ponieważ pytania, a ściślej – odpowiedzi, potrafią nieraz zaskoczyć i wzbogacić nas nie tylko intelektualnie, ale również ukazać kulturalną egzotykę.

Dzisiaj będziemy odkrywali Afrykę – ten zapomniany przez zdobycze cywilizacji ląd, często ubogi materialnie lecz bogaty w dary natury, który ogromnie fascynuje. Zapraszamy do recenzji na mlodygiercownik.pl

Dzika Afryka” to 159 pytań i 54 karty oraz instrukcja. Zabawa dla 2-6 graczy w wieku od 9 lat. Gruby papier, śliskie karty, mało giętkie, trudne do tasowania lecz bardzo przyjemne w dotyku, ostro zakończone na rogach. Milusia ilustracja na pudełku i tożsama na kartach.

Na każdej karcie widzimy trzy pytania. Część z nich to prawda-fałsz, niektóre tak-nie, jeszcze inne to wybór spośród kilku wariantów odpowiedzi. Poprawna zaznaczona jest pogrubioną czcionką od razu przy pytaniu, zatem czytając – uczymy się.

Za poprawną odpowiedź zdobywamy kartę, która staje się punktem. Pytania zadajemy na przemian. Jeśli odpowiedź jest błędna, karta wraca do talii. Gra kończy się kiedy gracz lub drużyna pobierze piątą kartę. Pułapka to strata kolejki. Wygrywa zespół lub pojedynczy uczestnik z największą liczbą zebranych kart.

Pytani jesteśmy przede wszystkim o stalice państw, wielkie rzeki, góry, liczbę mieszkańców – są to zatem zagadnienia typowo geograficzne. Zapamiętaliśmy głębokość rzeki Kongo – aż 250 m!

Kolejny rodzaj pytań to te związane z dzikimi zwierzętami – a najciekawsze z nich to o ilość wody wypijanej przez wielbłąda w minutę, najdłuższego jadowitego węża czy wysokość żyrafy.

Część pytań odwołuje się do kultury, głównie Egiptu za panowania Faraonów, chociaż nie pominięto egzotycznej kuchni. Nas zaciekawiło pytanie o liczbę piramid w Egipcie – nie spodziewaliśmy się, że jest ich tak wiele. A także, że jeszcze więcej znajduje się w Sudanie! Zaintrygowała nas niesmaczna nazwa potrawy „fufu”.

Lokalne określenia, jak „kraj tysiąca wzgórz”, „ziemia Afrów” czy „kraj prawych ludzi”, które poznajemy z treści kart kojarzą nam się z ludowością i powrotem do korzeni, podobnie zresztą sama Afryka.

Na kartach odrobinę brakuje ilustracji, kilka obrazków z flagami to jedyne kolorki, które zainteresują młodsze dziecko. Zbyt wiele jest pytań o stolice, za mało ciekawostek specjalistycznych. Układ jest jednak bardzo czytelny, czysty, logiczny, pytania uporządkowane. Generalnie gra jest skierowana raczej dla uczniów, którzy pragną zgłębić interesującą ich tematykę. Zabawka przyda się nauczycielowi przedmiotu, żeby uatrakcyjnić przebieg lekcji, wprowadzić element rywalizacji i zachęcić dzieci do wyścigu po wiedzę.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR

Film: Dzika Afryka – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!