Recenzja gry planszowej Buuu!

Jeśli wasze dziecko lubi błądzić paluszkiem po labiryncie i jest już w tym wystarczająco dobre, żeby przechodzić taką ścieżkę w pamięci to śmiało sięgnijcie po dzisiejszą grę. Tym razem zamieniamy się rolami i nie jesteśmy pogromcami duchów, a to my musimy nastraszyć nieproszonych gości! Zapraszamy do recenzji na mlodygiercownik.pl

Buuu!” pierwsze, co o niej myślimy, to żeby nie pomylić się w ilości powtarzających się liter w tytule, a tak na poważnie to bardzo fajna gra, która uczy spostrzegawczości, zapamiętywania trasy, kombinowania – taka logiczna pozycja dla całej rodzinki.

Na pudełku napisano, że to produkt dla 2-6 graczy, w wieku od 7 lat, czas rozgrywki ok. 30 minut. Naszym zdaniem wszystkie zalety gry dostrzegą jednak dopiero starsze dzieci, raczej w wieku od 8 lat, chociaż oczywiście warto próbować wcześniej, gdyż to trening czyni mistrza. Młodsi gracze mogą się zniechęcić zbyt często przegrywając z rodzicami czy starszym rodzeństwem. Czas też jest względny, ponieważ miejsce położenia żetonu zależy od nas, a im bliżej ducha, tym szybciej i na ogół łatwiej dotrzeć do celu, chociaż z tym bywa różnie…

Celem zabawy jest nastraszenie gości, którzy wtargnęli do naszego zamku. Pierwszy kafel układamy w lewym górnym rogu przy jaśniejszej baszcie, kolejne już losowo. Żetony na kafelkach narożnych, ducha w jednej z komnat w centrum. Żetony śmiałków segregujemy według rosnącej numeracji, ograniczamy ich liczbę względem ilości osób biorących udział w zabawie. Na każdej główce na odwrocie żetonu pokazano 4 miejsca, w których możemy ustawić krążek – na przecięciu linii prostej wyznaczonej przez portret oraz tarczę. Zapadnie to przejścia, pomiędzy którymi możemy poruszać się swobodnie, a miejsca przemiany to żetony, które zmieniają barwę ścian, przez które przechodzimy.

Teraz wszyscy jednocześnie myślimy, jak dostać się do nieproszonej osoby, jaką ścieżkę wybrać. Kiedy wpadniemy na pomysł, to krzyczymy „buuu!” oraz podajemy kolor, którym przejdziemy do komnaty z gościem. Jeśli trasa była prawidłowa, otrzymujemy żeton z właściwym kolorem muru oraz śmiałka, jeśli błędna – no cóż, inni mają szansę, już bez naszego uczestnictwa. Gdy gracze uznają, że nie ma drogi, automatycznie przestawiamy ducha na miejsce docelowe i zamieniamy żeton na inny.

Liczba ścian o określonych barwach stale maleje, dlatego im dalej, tym trudniej. Nie możemy już korzystać z uprzednio wykorzystanych murów.

Wygrywa osoba, która ma przed sobą 4 kafelki ścian lub 5 żetonów gości. Jeśli wyczerpał się stos żetonów z ludzikami, to sumujemy ściany i główki u każdego z graczy, wygrywa osoba z największą ich liczbą.

Chwilę trwa składanie planszy, potem zabawa jest już znakomita. Młodsze dzieci z pewnością będą machać łapkami nad planszą i głośno myśleć nad trasą. Rozgrywka zaciekawi zarówno rodziców, jak i potomstwo, tych pierwszych prędzej i to wy będziecie zachęcali dzieci do wspólnej gry!

Ostatecznie to my decydujemy o ilości zapadni i żetonów przemiany biorących udział w grze oraz rozmieszczeniu kafli zamku i żetonów – wielość rozwiązań sprawia, że zabawa szybko się nie znudzi i jest różnorodna.

Świetny produkt! Zabawa jest wciągająca, atrakcyjna, niegłupia, dla dziecka – wystarczająco ambitna. Spodoba się wszystkim, którzy lubią pozycje wymagające skupienia, jak gry logiczne czy dedukcyjne oraz łamigłówki. Rewelacja!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: Buuu!– unboxing

Film: Buuu! – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!