Recenzja gry edukacyjnej Plastusie

Plastusie” to różnorodne zabawy z kolorowymi płytkami, tutaj w oprawie dla najmłodszych dzieci. Nazwa nierozerwalnie związana z wizualizacją kafelków, które wyglądają jak zilustrowane wyklejanki – ma to swój urok i czuje się, że jest bliskie dzieciom, ponieważ przedszkolaki kochają takie robótki ręczne.

Pozycja z serii „już gram”, czyli integrująca dzieci we wspólnej aktywności, zachęcająca do zabawy w edukację, bo o typowej nauce przeważnie nie ma tu jeszcze mowy, ciągle bardziej od analitycznego myślenia liczy się spostrzegawczość, a sam obraz jest ważniejszy niż relacje. Wiek: 2-4 lata, na tym etapie rozwijamy i trenujemy umiejętności, a dziecko kolekcjonuje doświadczenia. Zaczynamy od ogromnych płytek, ponieważ doceniamy ich wagę oraz łatwo dostrzegamy różnice i podobieństwa.

Rysunki prac wykonanych z plasteliny, kiedy się w nie dłużej wpatrujemy, kojarzą nam się z trójwymiarowością wypukłości tego znakomicie plastycznego materiału – umysł płata figle, że taka przykładowa świnka rzeczywiście wystaje ponad tło i jest to całkiem miłe wyobrażenie. Obrazy oczywiście nawiązują do bajkowego świata i zabawek dziecięcego pokoju.

Teraz suche fakty, bo rozwijamy: pamięć, spostrzegawczość, motorykę małą, koncentrację, słownictwo. Spisane z opakowania, ale nie sposób się nie zgodzić z ekspertami. A z chęcią dodamy jeszcze – wyobraźnię, pracę w grupie, rozumienie reguł i kilka innych.

Pierwsza z proponowanych zabaw to „zbiory”, będziemy szukali podobieństw, które łączą ze sobą pojedyncze obrazki – wcześniej usuniemy kopie. Mamy tutaj nawiązania do klasyki bajek, zwierzęta ze wsi, środki transportu, zabawki. Możemy je zebrać ze względu na rodzaj obiektu, ale także wspólną barwę, a mali gracze z pewnością wynajdą jeszcze inne podobieństwa, ponieważ latawiec z niebieskiego kartonika i samolot z żółtego razem potrafią latać i to także dzielona przez nie cecha.

Plastusiowe opowieści” polegają na wykładaniu kartoników i prowadzeniu opowieści – każdy nowy obraz to kolejne zdanie narratora i tak pięknie ciągnie się nasza historia. Kreatywnie i bardzo rozwojowo, a zarazem polonistycznie i literacko!

Znajdywanka” to uproszczone memory. Nazwa jest adekwatna, ponieważ nie jest to gra pamięciowa, gdyż wszystkie kartoniki leżą odsłonięte, a my wyjmujemy z puli pary i odkładamy na boczek.

Memo” – klasyczna gra pamięciowa, w której poszukujemy identycznych kartoników i zapamiętujemy lokalizację wybranych obrazów, odkrywanych w turach graczy.

Na zakończenie wnętrze instrukcji, czyli plakat z angielskimi tłumaczeniami, żeby dziecko osłuchało się z obcą wymową i nazewnictwem.

Jest to gra dla młodszych grup przedszkolnych, ale elementy językowe śmiało wykorzystają również starszaki. Przydatne w pracy wychowawcy, ale także w domu, żeby przygotowanie przedszkolne nie poszło w las…, zapomnienia.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: Plastusie – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!