Recenzja gry planszowej Zwierzaki Dzieci kontra Rodzice

Dobrze znana seria w nowej odsłonie. Przykład, że warto przenosić gry karciane na planszę. Zajrzyjmy razem do pudełka i zobaczmy, co się zmieniło.

Zwierzaki Dzieci kontra Rodzice” to już gra planszowa! Przeznaczona dla dzieci w wieku od 6 lat, raczej dla pary graczy lub dwóch zespołów – wydawca dostarcza dwa pionki, chociaż nie widzimy przeciwwskazań, żeby spotkać się w większym składzie. Sercem gry ciągle są karty z pytaniami quizowymi, jest ich teraz dwa razy więcej, ponieważ liczba wzrosła do 108 kart. Karty pułapki oddające kolejkę przeciwnikowi ciągle funkcjonują. Poruszamy się pionkami po torze wokół planszy, gdzie funkcjonują także pola specjalne. Poza poprawnym rozwiązaniem zadania istotne jest również szczęście w rzutach kostką.

Celem gry nie jest – jak dawniej – zdobycie piątek karty punktowej, a dotarcie przed innymi do mety, czyli okrążenie planszy.

Po otwarciu pudełka dwie trzecie przestrzeni zajmuje papierowa wkładka, czyli niezagospodarowana pustka. Rozmiary zostały powiększone, żeby zmieściła się w środku plansza do gry. Przestrzeń na komponenty jest naszym zdaniem odrobinę za mała i niepotrzebnie umieszczona z boku wnętrza pudełka, jeśli zagłębienie byłoby szersze a wnętrze opakowania równie kolorowe, jak wieczko całość byłaby bardziej atrakcyjna. Jeszcze jedna rzecz do zmiany i przechodzimy do rozgrywki – pionki rodem z dawnych gier planszowych, obecnie używa się już drewnianych, w sumie cena wykonania zbliżona, a komfort zabawy i estetyka nieporównywalnie lepsze. My proponujemy w kształcie łapki, a jeśli nie, to chociaż standardowe krążki.

Plansza jest bardzo ładna. Widzimy zróżnicowany krajobraz – przeważa las, ale jest też rzeka, plaża, morze. Przejścia pomiędzy nimi są bardzo płynne, wygląda to zachęcająco dla małego dziecka. Podobnie pola na torze – kolorowe łapki, których barwy przekładają się na rodzaj pytania z karty.

Karty dzielą się na „Rodzice pytają dzieci” i „Dzieci pytają rodziców” – ten sprawdzony patent się nie zmienił, na każdej z nich widzimy jednak trzy ślady. Poprawna odpowiedź zaznaczona jest pogrubioną czcionką. Pytania wyboru z a-b-c oraz prawda-fałsz i tak-nie. Niektóre są do siebie zbliżone treścią. Dowiemy się, jakie są cechy charakterystyczne gatunków: budowa kończyn oraz wagi i rozmiary, środowisko życia, zachowanie i odgłosy, dieta, długość życia, nazwy młodych. Porozmawiamy również o rekordach w świecie zwierząt oraz poznamy informacje odnoszące się do hodowli w gospodarstwie rolnym i trzymaniu zwierząt w domu. Talie schowane są w woreczkach strunowych, lepszej jakości niż te z mniejszych wersji produktów wydawcy.

Poza początkową turą wyjścia z pola startowego będziemy w pierwszej kolejności odpowiadali na wskazane przez pole pytanie, a dopiero potem rzucali kostką. Jeśli odpowiedź będzie niepoprawna, kolejka przechodzi do konkurenta. Kiedy staniemy na polu specjalnym „chytry lisek” lub „szybki struś”, które pozwalają nam przyspieszyć i ominąć dwie miejscówki, żeby skorzystać ze skrótu musimy rozwiązać zadanie za pierwszym razem – przy drugiej próbie poruszamy się po torze głównym. Pole „krecia nora”, które nas cofa, uruchamiane jest automatycznie po zajęciu odpowiedniego miejsca. W dłuższym wariancie rozgrywki pomijamy właściwości pól specjalnych.

Czuje się, że „Kangur” upodabnia produkty do tych od „Zielonej Sowy”, podobnie działania widzimy zresztą u „Edgard”. Dla nas graczy te zmiany i zabieganie wydawców o nowego klienta to powód do radości, ponieważ gry stają się ciekawsze i wyglądają bardziej atrakcyjnie. Jeśli wydawca poprawi wnętrze pudełka i zamieni plastik na drewno to naprawdę będzie to świetna alternatywa dla innych gier dla dzieci. Ewolucja jest pozytywna, zmiany mile widziane. Piękne rozwinięcie idei tego produktu i całej serii.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR

Film: Zwierzaki Dzieci kontra Rodzice – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!