Recenzja gry edukacyjnej Czytanie zegara Fundels

Fundels” to świetna marka, którą charakteryzują gry bazujące na kartach oraz bardzo praktyczne opakowania – ładne plastikowe torebeczki z uchwytem. W jednej z nich ku naszemu zaskoczeniu potrafiono ukryć nawet tarczę zegara z ruchomymi wskazówkami.

Czytanie zegara” to gra edukacyjna, karciana dla 2-4 graczy w wieku od 6 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 15 minut, co jest pomiarem umownym, gdyż nie zawsze – karty dociągamy przecież losowo.

Wydawca już na pudełku informuje nas, że nauczymy się „rozpoznawania i zabawy z kwadransami, połówkami godzin oraz pełnymi godzinami”, a także „odczytywania czasu zegara tarczowego oraz cyfrowego”. Zaraz wyjaśnimy, na czym to polega, ale najpierw przegląd zawartości: wkładka będąca instrukcją i zegarem tradycyjnym, trzy talie kart – godziny przed południem, po południu oraz przesunięcia wskazówek o 15, 30, 45 i 60 minut.

Jeśli wolicie zegar na ekranie komputera lub innego wyświetlacza, możecie skorzystać ze strony internetowej, gdzie pokazano tarczę, przesunięcia następują po naciśnięciu guzika i wyborze trybu zmiany położenia wskazówek, porę dnia również zmieniamy jednym tylko kliknięciem myszki, co jest bardzo wygodne.

Celem gry jest zebranie większej liczby kart od reszty graczy. Karty otrzymujemy kiedy godzina na tarczy zegara oraz na karcie się zgadzają – mogą być identyczne również dopiero po dołożeniu kart przesunięcia godziny, wtedy zbieramy większą ich liczbę jednocześnie.

Przed przystąpieniem do gry wybieramy czy bawimy się z godzinami przed czy po południu, następnie tasujemy wybraną talię z kartami ruchu wskazówek. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje pięć kart. Rozpoczynamy od 12.00, zabawę kończymy, gdy nie ma już kart do dobierania lub kiedy wskazówki wykonają pełen obrót na tarczy.

Każdy z graczy sprawdza czy ma pasującą kartę do wskazania na tarczy, możemy również wyłożyć karty ruchu wskazówek wraz z nową godziną. Jeśli nie jesteśmy w stanie dopasować karty, mamy prawo do wymiany z talii dobierania, wtedy również możemy wyłożyć od razu otrzymaną właśnie kartę. Po wykonaniu akcji uzupełniamy karty na ręce do pięciu sztuk.

Kiedy runda się zakończy, osoba pilnująca zegara przesuwa wskazówki do przodu – zazwyczaj o 15 minut, ale początkujący gracze mogą bawić się jedynie z kartami połówek i pełnych godzin, wtedy jest łatwiej i szybciej kończymy rozgrywkę.

Zabawa jest fantastyczna, ponieważ graficznie zilustrowano na kartach ruch wskazówek zegara na tarczy, świetne jest także matematyczne dodawanie fragmentów czasu, aby dopełnić brakujące minuty do wskazania na posiadanej karcie. Gra jest dynamiczna i nie odczuwamy, że to forma nauki.

Słabą stroną jest to, że nie zawsze trafiają się pasujące do wskazania na tarczy karty godziny, a jeszcze brakuje nam odpowiedniego przesunięcia wskazówek, wtedy wymieniamy karty i czekamy, co przyniesie los. Zegar dostępny wraz z grą lepiej trzymać w pozycji poziomej, ponieważ wskazówki samoczynnie mogą przesunąć się w dół.

Gra jest oryginalna, ponieważ karty przesuwania wskazówek to bardzo ciekawa innowacja. Produkt bardzo nam się podoba i zostanie w kolekcji u córki, z którą ciągle jeszcze uczymy się, jak mierzyć i odczytywać czas. Inna od podobnych tematycznie pozycji przez nas posiadanych, dlatego warto ją zatrzymać, gdyż uzupełnia produkty konkurencji o nowe znakomite pomysły na zabawy z czasem. Gorąco polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CARTAMUNDI

Film: Czytanie zegara Fundels – unboxing

Film: Czytanie zegara Fundels – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!