Recenzja gry pamięciowej Szybkie kolory

Tato już wie, co z niedrogich rzeczy chce dostać na Dzień Dziecka, kiedy już będzie dostępne po naszemu, teraz pozostaje przekonać córkę, żeby zamówiła dla siebie. „Szybkie kolory” w praktyce bardzo nam się spodobały, zatem nie powinno być problemu z zachęceniem Młodego Giercownika. A co było takiego fajnego w tym produkcie – kreatywne podejście, innowacyjny pomysł, zabawa w małego malarza.

Pozycja dla 2-5 osób, w wieku od 5 lat, szybka gra, zajmująca ok. 15-20 minut. Komplet zawiera talię kart z rysunkami po obu stronach, karty punktacyjne, mazaki, specjalny – wesoły pojemniczek, żeby to wszystko ładnie schować.

Całość jest wysmakowana, zrobiona gustownie, a jednocześnie dziecinnie, że również najmłodsi będą zainteresowani. Komponenty nawiązują do sztuki rysunku i malunku. Zaczynając od kart – niby to proste rysuneczki, kojarzące się z modnymi ostatnio publikacjami z łączenia kropek w celach łagodzenia nerwów, ale idea rozwijania pamięci poprzez zapamiętywanie położenia barw to nowość w tym segmencie gier. Z jednej strony widzimy obramowany szkic z podziałem na fragmenty, z drugiej zamalowaną całość. Teraz przechodząc to mazaków – już same zatyczki przypominają nam pędzle, a otwarte opakowanie paletę na farby artysty plastyka – rewelacja! Kończąc na mierzeniu wyników – zakreskowane przez uczestników zabawy obszary to te punktujące, czyli świetne nawiązanie do myśli przewodniej tego produktu.

Jak wygląda przebieg gry? Rozdzielamy karty, każdy widzi jedynie obszar czarno- białej kolorowanki. Wszyscy jednocześnie odwracamy na dokończony rysunek i studiujemy widok – staramy się zapamiętać barwy i ich ułożenie. Celem rozgrywki jest ich odtworzenie, im nasza kopia będzie wierniejsza oryginałowi, tym więcej punktów zdobędziemy. Ogólnie, proste jak dzida.

Są tutaj jednak pewne reguły, które uprzykrzą życie niezdecydowanych lub „pospieszalskich”. Otóż, każdy mazak możemy wziąć do ręki jedynie jeden raz, zatem nie ma mowy o poprawkach. Jeśli będziemy niestaranni i wyjedziemy poza wyznaczony obszar, lub naniesiemy barwę jedynie na fragment elementu to nie otrzymujemy punktów za daną część.

Za właściwe użycie koloru i wybór obszaru otrzymujemy dwa punkty. Za pokryte złą farbą pole otrzymamy pojedynczy punkt, ale nie za powtarzające się barwy. Noty oznaczamy na wężu lub na płatkach kwiatków.

W rozgrywce pojawia się jeszcze jedna kłoda, o którą możemy się wywrócić, ale gwarantuje nam dodatkowe emocje- zamienianie zatyczek od flamastrów. Im dalej, tym więcej mazaków będzie zakrytych mylącym graczy kolorem zamknięcia – robi się pożądane w grze imprezowej, pobudzające i generujące nowe dawki humoru, a także dające sporo do myślenia odnośnie kolejności pokrywania farbą, zamieszanie. Uwielbiam taki chaos podczas dobrej zabawy!

Jest to produkt, który każdego potrafi rozbawić i odprężyć, poza tym uczy i rozwija: koncentrację uwagi, poczucie staranności i estetyki, dokładność wykonywania pracy twórczej i płynnej manipulacji przyborem, zapamiętywanie, opanowanie emocji podczas pośpiechu.

Najważniejsza dla mnie w tym wszystkim jest jednak nowatorskie podejście do gier pamięciowych, odejście od standardowego memory, na rzecz nowych form edukacyjnych, a przy tym czerpanie z tego, co ofiarują nam wszelkie warsztaty z rysunku i malunku – w pewnym stopniu rozwijanie umiejętności, bo nie każdy ma i wierzy w pojęcie talentu – uzdolnień od urodzenia. Super!

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!