Recenzja gry Mega Memo

Łączy nas piłka”, więc już niebawem wszyscy zasiądziemy przed telewizorami, a szczęśliwcy na trybunach. Oto jeden z oficjalnych produktów licencjonowanych PZPN.

Mega Memo 2 w 1” lub „Gra Memo 2 w 1” – generalnie nazwy tych produktów związanych z piłką nożną zawsze są dziwne, ale mniejsza z tym – ważne, że mistrzostwa świata to fantastyczna impreza sportowa i ogromne emocje, a gry pozwalają wczuć się w atmosferę i lepiej poznać specyfikę dyscypliny oraz sylwetki zawodników.

Produkt zapakowany w tekturowe pudełko, a osobno w metalowej puszce – wydaje nam się, że bardziej zachęcająca jest konserwa i lepiej by było, aby zamknąć ją nie w papierze, a okleić przezroczystą folią.

Wewnątrz opakowania zamknięto 25 okrągłych kart – całość rozmiarem i kształtem przypomina „Dobble”. Na kartach widzimy portrety zawodników naszej reprezentacji od czubka głowy po klatkę piersiową, wszyscy ubrani są w koszulki w barwach narodowych. Wizerunki 12 zawodników – w tym dwóch bramkarzy – są podpisane, kolorowe, wyraźne i umiejętnie wykadrowane, ostatnia karta to zasady gry karcianej „Mega Memo” oraz „Zgadnij kim jesteś”.

Pudełko jest głębokie, zatem zawartość wydaje się mało liczna – karty nie zajmują połowy miejsca, natomiast skład jest określony wymogami piłki nożnej, więc trudno na siłę dodawać kolejne karty, prawda.

Zasady gry pamięciowej tradycyjne – odkrywamy dwie karty z zakrytego układu, jeśli jest tam kopia piłkarza to zgarniamy parę i kontynuujemy poszukiwania, jeśli są różne, kolejka wędruje dalej. Wygrywa osoba z największą liczbą zebranych kart.

Zgadnij kim jesteś” to piłkarska wersja „Kim jestem?” od innego wydawnictwa. Obrazki powtarzające się odkładamy na bok. Wybieramy po jednej karcie zawodnika, w którego się wcielamy. Kartę przykładamy do czoła, osoba siedząca naprzeciwko ją zapamiętuje, ale my nie możemy jej zobaczyć. Zadajemy po trzy pytania odnośnie naszego piłkarza, np. „Czy jestem obrońcą?”, „Czy gram w niemieckim klubie?”, „Czy jestem kapitanem?”. Pytania powinny być sformułowane w taki sposób, aby odpowiedź brzmiała „Tak” lub „Nie”. Kto pierwszy odgadnie swoją rolę, wygrywa grę.

Pierwsza zabawa rozwija pamięć, koncentrację uwagi, spostrzegawczość. Druga dodatkowo uczy logicznie formułować pytania, rozwija językowo, poszerza bazę wiedzy o piłkarzach, pozytywnie oddziałuje na umiejętność dedukcji i wyciągania wniosków.

Najbardziej znane mechaniki gier dla dzieci przeniesione w oprawę piłkarską to świetny wybór dla każdego fana footballu.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CARTAMUNDI

Film: Mega Memo 2 w 1 – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!