Recenzja gry Swinging Jivecat Voodoo Lounge

Dzisiaj gra, której nie ma na rynku polskim, zatem traktujemy ją odrobinę, jako ciekawostkę. Warto przeczytać, ponieważ kieliszki do martini w grze planszowej to u nas ciągle jeszcze osobliwość. Zapraszam to lektury, gdyż pozycja jest mocno oryginalna.

Swinging Jivecat Voodoo Lounge” to gra planszowa dla 2-5 graczy w wieku od 21 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 1,5 h. Warto na wstępie zauważyć, że gra nabiła tak wysoki limit wieku tylko ze względu na widoczne na kartach opisy przygotowania drinków, które jednak nie są używane w trakcie zabawy, a stanowią jedynie dodatek dla osób mających ochotę na procentowy koktajl kiedy gramy z dorosłymi – w Stanach Zjednoczonych oficjalnie alkohol kupujemy od 21 lat i już wszystko jasne.

Zadaniem graczy jest poznawanie celebrytów, budowa sieci kontaktów towarzyskich, co przekłada się na zdobyte punkty. Plansza przedstawia 4 sale, które odwiedzają gwiazdy, hipsterzy, osoby startujące do ich grona oraz zwyczajni bywalcy klubów – dwie początkowe grupy to główny cel naszych starań.

Postaci z planszy posiadają odpowiednią numerację, do uzyskania której dążymy wykonując działania na naszych kartach – dodawanie bądź odejmowanie, korzystamy również ze znaczników przypominających dropsy, którymi oznaczamy naszą strefę na planszy – osoby już znajome, wymieniane potem na elitę z wyższej sfery. Kieliszki do martini to fajny gadżet, podobnie, jak małpki zawieszki, które zaczepiamy ogonami o krawędź zdobywając noty 1 lub 5 punktów za odpowiednio pomarańczowe i niebieskie barwy.

Każdy z uczestników zabawy otrzymuje kieliszek, podkładkę ze skrótem zasad, 8 małpek z podziałem na oba kolory, jednolite krążki i po 3 czaszki – forma płatności za aktywację kart, a także 4 losowe karty z symbolem kieliszka. Instrukcja jest też dostępna do ściągnięcia w sieci i jest bardziej obszerna od tej z opakowania – zawiera m. in. opisy kart trendów.

Karty dzielą się na „zombie”, które wykładamy, żeby pozyskać dodatkowy numer, aktywowany raz w turze za znacznik czaszki. „Rada”, które pozwalają nam zarabiać czaszki za zagrywanie przez konkurentów konkretnych numerów. „Czary voodoo”, które skutkują usunięciem wyłożonej karty „zombie”, żetonu wpływu z planszy lub karty „Rada” po przekazaniu czaszki przeciwnikowi. Karty „cheval”, oznaczające z języka francuskiego „konia” – przemieszczanie własnych krążków o 1-2 pozycje (w tym przeskakiwanie przeciwnika). „Zaklęcie Jivecat” – czyli zdobywanie kontaktu wyjątkowej osoby, za którą otrzymamy 2-3 punkty po usunięciu naszych krążków z 2 pozycji na planszy.

W grze występują również karty „trendów” – dodatkowe bonusy za odpowiednie układy krążków na planszy (działają tak długo, jak dany schemat- warunek pozostaje w grze) oraz karty „czaszek” pozwalające na zdobywanie znaczników płatności za pozyskiwanie konkretnych osób w wybranych salach. Karty przesuwamy w dół planszy zapełniając puste miejsca w kolumnach, a rękę gracza uzupełniamy do czterech sztuk. Kiedy wszystkie nasze krążki zajmują już pozycje na planszy, należy natychmiast wziąć 5 z nich do swojego kieliszka, a jeśli posiadamy więcej niż 5 czaszek, nadmiar odłożyć do banku zasobów.

W grze 2-3 osobowej korzystamy z wizerunków małpek na planszy – układamy tutaj znaczniki krążków fikcyjnego gracza, który zajmuje wolne przestrzenie na planszy. Pola z wizerunkiem czaszki to portale, dzięki którym możemy się przenosić na dalsze odległości zachowując ciągłość sąsiadowania znaczników.

Gra na pewno rzuca się w oczy, ze względu na kolory i gadżety – kieliszki oraz małpki, które zaciekawią nawet dzieci. Początkowo czuliśmy lekki zawód, że nie były szklane, ale w sumie to lepiej, ponieważ nie ma szans, że się rozbiją. Mamy tutaj połączenie kilku mechanik – kontrola terenu gry poprzez wywieranie wpływu na gości, zarządzanie kartami na ręce i dopasowywanie ich do wzoru z planszy, drobne działania matematyczne. Są też elementy tylko dla pełnoletnich graczy, czyli przepisy na drinki alkoholowe. Występują motywy znane z fantasy – zombie, voodoo. Generalnie jest to interesujący, bardzo nietypowy koktajl – tylko czy na pewno imprezowy?

Pozycje w stylu party są zazwyczaj szybkie, lekkie i niewymagające specjalnego tłumaczenia. „Swinging Jivecat Voodoo Lounge” nie jest grą, której można z marszu nauczyć nowego partnera, rozgrywka również zajmuje dużo czasu. Wizualnie jest bardzo atrakcyjnie, tematycznie imprezowo, przebieg gry jednak nie do końca pasuje do klimatu spotkania podczas którego korzystamy z przepisów na drinki. Z pewnością jednak, nikt nie przejdzie obok niej obojętnie kiedy jest rozłożona na stole! Dobry wybór dla osoby, która chce zadziwić gości czymś unikatowym.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy DAILY MAGIC GAMES

Film: Swinging Jivecat Voodoo Lounge – unboxing

Film: Swinging Jivecat Voodoo Lounge – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!