Recenzja gry Tajemnice świątyni Smart

Chęć posiadania tej gry bardzo długo mi towarzyszyła, a to ze względu na miłe skojarzenia. Wzornictwo planszy – kamienne blogi budujące mury świątyni – oraz tematyka kojarzące mi się jeszcze z „PP Hammer” na Amigę – ach, co to były za czasy! Z nowszych pozycji myślami jestem raczej przy „Ucieczce: Świątyni zagłady”, chociaż to zupełnie inny rodzaj rozgrywki.

Tajemnice świątyni” lub z oryginału „Temple trap” to mająca już swoje najlepsze lata za sobą pozycja od „Smart Games”, nadal posiada jednak swój specyficzny urok. Pozycja do zabawy samemu, 48 zadań z podziałem na 4 stopnie trudności dla dzieci w wieku od 7 lat.

W opakowaniu znajdziemy 8 wypukłych puzzli przedstawiających ściany, ścieżki labiryntu oraz schody; planszę-podkładkę otoczoną niemal nieprzerwanym murem, z tylko jedym wyjściem; świetnie zdobione dno ukazujące krokodyle pływające w wodzie; księgę wyzwań oraz instrukcję. Całość zamykamy plastikowym, przezroczystym wieczkiem. A właśnie, jeszcze niepozorny, mały pionek – to niby nasz „Indiana Jones”, chociaż przystojny to on nie jest, a do powabu Lary Croft również mu daleko!

W trakcie zabawy poruszamy klocuszkami i wyprowadzamy śmiałka ze świątyni. Nie możemy przesuwać klocuszka, na którym stoi pionek, nie wolno nam wpaść do wody, w której żeruje krokodyl, oczywiście nie potrafimy wdrapać się na mur. Pamiętajmy też, że chodnik podzielony jest na dwa piętra, stąd różnica wysokości i malowanie zieloną barwą, oraz obecność schodów.

Bloki są tutaj oznakowane drobnymi symbolami, dzięki czemu przeglądając rozwiązania rozpoznajemy, który z nich należy wybrać oraz, w którą stronę przesunąć klocuszek – wskazuje to strzałka. Samo znakowanie jest już trochę nie na czasie, aczkolwiek szybko się przyzwyczajamy. Interesujące jest blokowanie fragmentu układanki przez wciskanie pionka w otworek.

Pozycja, w której możemy się nieźle zakręcić, ponieważ przesuwając błędnie wybrane klocki utrudniamy sobie rozwiązanie zagadki, wprowadzamy chaos i przeszkody. Sami zobaczycie, że zdarzy wam się powrócić do startowego ustawienia i zaczniecie wszystko od nowa.

Wolimy grać w „Tajemnice świątyni” niż oglądać „Więźnia labiryntu”, to ciągle dobra gra!

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!