Recenzja gry Kwadrylion Smart

W „Kwadrylion” masowo zaopatrują się nauczycielki prowadzące w szkołach zajęcia rewalidacyjne, trenujące z dziećmi logiczne myślenie i aktywizujące pracę własną ucznia na zajęciach indywidualnych. Gra już obecna od pewnego czasu na rynku, wzbudza wiele emocji.

Jak większość pozycji od „Smart Games” jest to wydanie wolne językowo, międzynarodowe i zrobione na bogato! Cechą szczególną, wyróżniającą ten produkt spośród innych jest obecność magnetycznych dwustronnych płytek. Inne elementy są już dla nas dobrze znane – puzzle bliźniaczo podobne do tych z serii „IQ”. Łamigłówka przeznaczona dla dziecka w wieku od 7 lat.

Oryginalne i innowacyjne jest to, że sercem całego układu nie są puzzle lecz podstawka – 4 części planszy, które łączymy według wyjściowego schematu lub własnego pomysłu! Ta kreatywność wynikająca z zestawienia planszy kojarzy nam się z „Pentago”, w której jednak dół zmienialiśmy w czasie rzeczywistym i graliśmy w kilka osób.

Ćwiartki z wgłębieniami po obu stronach. Z tym, że wybrane z miejsc są zasklepione, a więc nie zawsze klocuszek będzie pasował. Wzornictwo platformy jest eleganckie i stonowane, bazuje na czerni i bieli. Z kolei fragmenty układanki trochę z innej bajki – tęcza barw, dzięki której jednak całość wydaje się bardziej optymistyczna i dziecko szybciej dostrzeże zewnętrzne walory zabawki.

Połączenia magnetyczne tworzą całą gamę możliwości – bawiąc się poza utartymi schematami, od nas tylko zależy, jak będą one dopasowane, czy będą między nimi wolne przestrzenie, czy wszystkie będą brały udział w rozgrywce, itp. Oczywiście tworzenie własnej koncepcji na wariant należy przetestować, ponieważ fragmenty muszą leżeć i nie mogą wystawać poza planszę, niemniej to już zabawa w projektanta gry – wielka gratka dla każdego miłośnika łamigłówek.

Ponoć w tej grze jest możliwych aż 4 miliony kombinacji! Przyznam, że nie sprawdzaliśmy, aczkolwiek może wam się uda je udokumentować.

Startery z księgi zadań to wyzwanie dla graczy, natomiast rozwój gry to wyższy poziom wtajemniczenia – dodatkowa głębia, która nas przyciąga do tej pozycji, jak ten magnes i tworzy wartość unikatową, której próżno szukać gdzie indziej. Tu wychodzimy poza układ, nie jesteśmy zaszufladkowani!

Trudno mi jednoznacznie stwierdzić, czy lepiej mieć „Kwadrylion” czy „Pentago”- rywalizacja z innymi zawsze napędza emocje, ale z pewnością jest to pozycja niesztampowa, wychodząca poza stereotypy w tworzeniu i myśleniu o łamigłówkach, produkt przebojowy i nieschematyczny.

Genialne! Dziecko może grać, a my rozwijać jego zabawkę, w tym ukryte jest piękno tego ambitnego produktu. Nie przegapcie!

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!