Recenzja gry SmartCar

My w kolekcji posiadamy „3 Traki” lub z oryginału „Trucky 3”. Wybraliśmy je, ponieważ lepiej mieć trzy autka niż pojedyncze, aczkolwiek okazuje się, że nie zawsze. Przyznam, że zastanawialiśmy się nad zakupem „SmartCar” – tutaj mamy jeden, duży pojazd. Nie jest to jednak jedyna różnica, a zabawki ofiarują nieco inny model rozgrywki, o czym poniżej.

Smart Car” – i taka nazwa pojawia się na polskim rynku – to trójwymiarowa łamigłówka mocno jednak związana z widokiem płaskim – to zbliża ją do innej pozycji wydawcy „Króliczek”, czyli „Bunny Boo”.

Wśród komponentów znajdziemy: plastikowe podwozie samochodu terenowego, 4 bloki w kształcie litery „L”, prostokątny blok, księgę zadań przedszkolaka dla wieku od 4 lat z 48 wyzwaniami, księgę zadań ucznia szkoły podstawowej w wieku od 7 lat z 48 wyzwaniami. Wszystko dobrej jakości, klocki drewniane, twarde i mocne.

W „3 Traki” bloki były skromniejsze, ponieważ wywrotki miały mniejszą powierzchnię ładowania, ponadto klocki były plastikowe – mniej fajny materiał. Natomiast należało wybierać pomiędzy pojazdami, dlatego często przekładaliśmy komponenty. Tutaj wystarczyły nam rozwiązania w 2D, ponieważ elementy zawsze mieściły się na przestrzeni wzdłuż ciężarówek, nie w poprzek.

W zadaniach „Smartcar” wybieramy zadanie z widokiem na bok pojazdu i ładujemy klocki zastanawiając się, czy będą one ułożone wszerz czy wzdłuż wehikułu, jak będą na siebie nachodziły, żeby widok pasował. Podane są kolory wybranych pozycji, białe miejsca są niewiadomymi i musimy je uzupełnić wybraną, dowolną barwą klocka – narzuconą ostatecznie przez kształt elementu. Pamiętamy, że część klocków będzie dla nas niewidoczna na rzucie i to zasłanianie się bloków przypomina właśnie „Króliczka”.

Zadania z wyższego poziomu trudności ukazują nie tylko rzut z boku, ale również z góry lub przodu, wtedy musimy już kontrolować cały układ i różne strony naszego pojazdu.

SmartCar” to bardzo dobry wybór. Przypuszczam, że na chwilę obecną jest lepszą alternatywą dla „Trucky 3” i naturalną kontynuacją dla „Bunny Boo” dla bardziej zaawansowanych i starszych graczy.

Świetnie, że wprowadzono dwie księgi z zadaniami, zatem bawić może się rodzeństwo dzieci w różnym wieku. Zabawka pomoże dziecku zrozumieć różnicę między obrazem 2D i 3D oraz zależnościami pomiędzy nimi. Rozwija logiczne myślenie, planowanie, orientację w przestrzeni. Bardzo dobra zabawka na długie lata.

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!