Recenzja gry Polska Luxtorpeda Odjazd

Pozycja reklamowana, jako „bardzo szybka gra rodzinna”. Ze względu na fajną bazę wiedzy zawartą w instrukcji warto jeszcze dodać, że edukacyjna, ale przede wszystkim jednak rozwijająca pamięć!

Gry pozytywnie wpływające na zdolność zapamiętywania zazwyczaj funkcjonują w oparciu o zasady znane z memory, czyli wyszukiwanie z układu jednakowej pary. Proces ten jest jednak zazwyczaj mało interesujący i raczej ograny, chociaż przyznać trzeba, że modyfikacje reguł ciągle jeszcze potrafią nas zaskoczyć. W tym przypadku projektantem jest Reiner Knizia, można zatem być spokojnym, że zasady będą logiczne i dopracowane, a przebieg gry nas zaciekawi.

Polska Luxtorpeda Odjazd” to gra karciana dla 2-8 graczy w wieku od 5 lat, czas rozgrywki ok. 20 minut. Jest to druga odsłona gry, zatem tamten produkt możecie wzbogacić o kolejne kategorie kart. Nowa odsłona to 91 kart obiektów, 13 kart kategorii, 8 kart z Luxtorpedą.

Po otwarciu opakowania zwracamy uwagę na dobrą jakość kart oraz ilustracje. Obrazki to nie jakieś pierwsze lepsze szablony z programu graficznego lecz naprawdę ładnie dobrane zdjęcia. Obiekty są wyraźne, wyglądają naturalnie, odzwierciedlają rzeczywistość. Karty duże, śliskie, błyszczące. Podzielono je na talię podstawową dla dzieci i początkujących graczy – łatwiejsze kategorie, które szybciej zapamiętamy. Drugi stos to obiekty bardziej nietypowe, w tym związane z historią.

Rozgrywka jest bardzo dynamiczna, czuje się emocje związane z wyścigiem w odgadywanie zakrytych kart. Nerwówka towarzyszy nam od początku do końca, a jeśli wchodzą do gry karty z „Luxtorpedą” to napięcie skacze, ponieważ stawka rośnie – takie karty to dodatkowe punkty przy kolejnej rundzie.

Przebieg gry jest banalnie prosty, ale zarazem inspirujący. Wykładamy oznaczenia dla kategorii oraz pojedyncze karty zawierające się w każdej z nich. Zapamiętujemy ciąg ilustracji, kart są oczywiście podpisane, można również zgłębić wiedzę czytając ciekawostki z instrukcji. Następnie obiekty są zakrywane i odsłaniamy wierzchnią kartę ze stosu. Będzie ona pasowała do danej kategorii z tych zaprezentowanych. Jeśli odpowiemy poprawnie, jaki obiekt został zakryty uprzednio to odsłonięta karta zastąpi tamtą w swojej tematyce, a ta przez nas zapamiętana będzie punktowała. Odsłaniamy kolejną kartę ze stosu i proces się powtarza – znowu musimy sobie przypomnieć kartę z odkrytej kategorii i zamienić z właśnie odkrytą.

W przypadku niewłaściwej odpowiedzi nic nie ryzykujemy, a karta jest odkładana na spód stosu. W przypadku kiedy kilku graczy udzieli poprawnego rozwiązania i nie potrafimy określić, który był pierwszy – każdy otrzymuje karty ze stosu. Kto zdobędzie najwięcej kart na koniec zabawy wygrywa rywalizację.

Świetny model rozgrywki. Zabawa jest szybka, płynna, o zwięzłych i logicznych regułach. Bawimy się w zapamiętywanie zbioru kart, ale nie musimy pamiętać o miejscu położenia, ważna jest za to treść karty – to jest mądrzejsze niż informacja o tym, gdzie co leży, ponieważ uczy rozpoznawania obiektów i skojarzenia nazwy z obrazem. Jeśli rodzice poświęcą dodatkowy czas na czytanie faktów z księgi zasad, to tym lepsza będzie to forma nauki w ramach rodzinnej rozrywki.

Super, że gry możemy ze sobą łączyć. Przypuszczalnie będą też wydawane kolejne, zatem kart będzie coraz więcej i będzie można je kompletować. Obiekty z biegiem czasu nam się ograją, natomiast losowa kolejność ich występowania i zmienność kategorii przedłużają grywalność produktu.

Dobra gra pamięciowa i edukacyjna. Spodoba się dziecku i rodzicowi.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT

Film: „Polska Luxtorpeda Odjazd” – unboxing

Film: „Polska Luxtorpeda Odjazd” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!