Recenzja gry Świat Baśni Memory na 3 sposoby

Serię Memory na 3 sposoby” mieliśmy okazję już poznać i wam zaprezentować. Wtedy były to „Zabawy podwórkowe” i w trakcie gry pamięciowej było nam bardzo przyjemnie przypomnieć sobie dawne aktywności ruchowe, które umilały nam czas na placu lub na dworze – w zależności od regionu, w którym mieszkacie.

Seria charakteryzuje się rozbudowanym modelem rozgrywki, który aktywizuje dzieci w różnym wieku, tym razem słów kilka o kolejnej odsłonie, a więc „Świat baśni”. Produkt ze względu na wysoką jakość kart przeznaczony jest dla dzieci w wieku już od 2 lat. Wewnątrz znajdziecie 20 dużych kart oraz instrukcję.

Pierwszy wariant gry to klasyczna gra memo, czyli odkrywamy parę i jeśli ilustracje się zgadzają, to wyciągamy je z układu zasłoniętych kart.

Wariant dla odrobinę starszych dzieci jest rozbudowany o konieczność wskazania drobnych detali, którymi para będzie się różniła, czyli trenujemy spostrzegawczość. W przypadku pomyłki zakrywamy odkryte karty.

Wariant dla dzieci w wieku od 6 lat to wyszukiwanie różnic na wyścigi, czyli wspólna rywalizacja, w której wygrywa osoba, która nie tylko ma bystre oko, jasny umysł, ale też najlepszy refleks spośród wszystkich uczestników zabawy.

Obrazy widziane na kartach kojarzą się z bajkami, baśniami, mitami i legendami. Dzieci z pewnością rozpoznają wróżki, elfy, rycerzy i smoki oraz innych bohaterów znanych ze świata fantasy. Ilustracje są pogodne, optymistyczne, ale równocześnie tajemnicze, nastrojowe, a więc pobudzające emocje, które czujemy czytając o magii i zaczarowanych postaciach. Artystyczne wykonanie przypomina sztukę wzornictwa, którą uwielbiamy w kartach w „Dixit”.

Memory na 3 sposoby Świat Baśni” jest mniej edukacyjna od „Zabaw podwórkowych”, które jednak prędzej spodobają się dziadkowi i babci, bo są bardziej nostalgiczne, melancholijne – uruchamiają wspomnienia z dzieciństwa seniorów. Natomiast jeśli czytacie z dzieckiem wskazany w tytule gatunek literacki, to warto postawić na właśnie opisywany produkt. Pamiętajmy też, że atmosfera nawiązuje do ludowości, folkloru, a zatem ceremoniału i obyczajów przede wszystkim wsi, a tam najpiękniej pielęgnuje się rodzime tradycje i obrzędy, które są najbardziej uczuciowym przejawem historii i kultury.

Z pewnością warto, na dobry początek dla malucha i potem na odrobinę dłużej.

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!