Recenzja gry planszowej Pantomima

Gier typu kalambury opisywaliśmy już bardzo wiele, jeśli macie w ekipie ludzi nieskrępowanych, którzy lubią wyrażać siebie poprzez gesty to jest to najlepsza forma zabawy podczas imprezy, ponieważ najbardziej śmieszna i emocjonująca, angażująca graczy jak żadna inna. Problem z tymi grami jest taki, że musimy zebrać przynajmniej 4 osoby, żeby stworzyć drużyny, a w obecnych zabieganych czasach różnie bywa z obecnością, chociaż tyle dobrze, że są wolne weekendy.

Pantomima” to pozycja dla minimum 4 osób, dzieci w wieku od 9 lat, chociaż oczywiście zależy od prezentowanego terminu, chęci i odwagi małego gracza. W opakowaniu znajdziemy dwie talie kart, kostkę, planszę, pionki, klepsydrę i instrukcję.

Gra jest podobna do kalambury, natomiast warto zwrócić uwagę na kilka modeli rozgrywki, które tutaj wprowadzono, a które nam wydają się bardzo interesujące i innowacyjne. Może te oryginalne nowe mechaniki przekonają was do wyboru właśnie tego produktu.

Pierwsza rzecz, którą zauważycie to karty „Marionetka” – nam kojarzą się z grą „Janusz”, gdzie prezentujemy hasła używając dmuchanej lali. W tym przypadku będzie to żywa osoba, gdyż partnerować nam będzie gracz należący do przeciwnej drużyny. Pomysł znakomity, ponieważ uczący współpracy i pracy w grupie, nawet z konkurentem. Oczywiście, jeśli przeciwnik uchyla się od manipulacji, to mamy prawo cofnąć pionek przeciwnej drużyny. W tym trybie pokazujemy tylko pojedyncze hasło, nawet jeśli zostanie nam czas na ukazanie kolejnych.

Druga wyjątkowo ciekawa zasada wynika z pola „Wszyscy na jednego”, zabawa jest całkiem tłoczna i wesoła. Tym razem prezentowany termin odgaduje jedynie jedna osoba z zespołu, a reszta drużyny równocześnie pokazuje! Wszyscy, którzy demonstrują nie mogą się porozumiewać między sobą, a zawodnik zgadujący ogląda sobie resztę składu w akcji. Super zabawa, ponieważ ujawniają się wtedy różnice indywidualne pomiędzy graczami, a że wyobraźnię i bagaż doświadczeń często mamy inne, zatem podejścia do tematu i inspiracje również genialnie się uzupełniają.

Warto jeszcze wymienić pozostałe akcje, które są jednak bardziej standardowe. Pole „Pantomima” to przedstawianie hasła przez członka drużyny, im więcej uda się odgadnąć w trakcie spadającego piasku, tym więcej punktów uzbieramy. Pole „Każdy zgaduje” to rywalizacja pomiędzy drużynami, pokazuje członek jednej z nich, ale noty zdobyć mogą również nasi konkurenci, zatem kto pierwszy ten lepszy! Pole „Dźwięki” pozwala nam na wydawanie określonych sygnałów – nie mogą być to słowa, ale odgłosy – pukanie, szum, buczenie, itp. Funkcjonuje także pole „bonusowe” – wykorzystuje numery z kostki, jeśli uda nam się poprawnie odpowiedzieć, poza standardowo przyznanym punktem, przesuwamy pionek o wynik z wyrzuconej ścianki, co pozwala nam przyspieszyć i stać się liderem wyścigu lub nadrobić zaległości i dogonić innych.

Poprzez nowatorskie pomysły klasyczna pozycja nabiera rumieńców. Kalambury od „Alexandra” to znakomity wybór dla aktywnych i swobodnych w towarzystwie osób, które nie mają problemów z manifestowaniem siebie, grą ciałem i z zabawami ruchowymi. „Pantomima” to świetna forma spędzenia czasu wolnego, rozrywka poprzez kreatywną zabawę, która ma wiele wspólnego z aktorstwem i odgrywaniem przypisanych nam ról, uczy empatii i kooperacji. Ode mnie pozytyw.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Pantomima” – unboxing

Film: „Pantomima” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!