Recenzja gry karcianej Palm Island

Dzisiaj recenzowana gra miała niemałą drogę do Polski, przyleciała z Wielkiej Brytanii od wydawnictwa „Portal Dragon”, u nas jeszcze niedostępna, ale może skusi któregoś dystrybutora. Gra z pewnością ciekawie zapakowana – prawdopodobnie wodoodporne pudełko z klamrą z boku, zawieszane na szyję to na naszym rynku innowacja. Przejdźmy jednak do zawartości, zapraszam do tekstu i filmów.

Palm Island” to gra karciana dla 1-2 uczestników zabawy w wieku od 12 lat (na spokojnie 10 lat), czas rozgrywki zajmuje ok. 15 minut. Kiedy zakupicie kolejną wersję możecie bawić się w trzy i więcej osób. Projektantem i ilustratorem jest Jon Mietling.

W trakcie gry wcielamy się w budowniczych i zakładamy wioskę gdzieś daleko na palmowej wyspie któregoś z oceanów. W przeciągu 8 rund kształtujemy swoją tropikalną marinę, aby mogła przezwyciężyć rozmaite wyzwania, chociażby atak huragan. Karty z kolorowymi ilustracjami przypominają nam kadry z bajki „Vaiana: Skarb oceanu”, co zachęca do gry już na wstępie. Każda z kart to cztery możliwe ułożenia i etapy rozwoju, otwierające dostęp do nowych ulepszeń i umiejętności.

W grze solo zdobywamy odpowiednie cele – wyczyny, ewentualnie poprawiamy ostatni wynik, porównujemy dane z tabelą. W parze kooperujemy, aby jak najlepiej obronić włości przed przyszłą klęską żywiołową lub konkurujemy w wyścigu o punkty końcowe.

Podczas zabawy zarządzamy zawsze jedną z dwóch kart widocznych na wierzchu talii. Możemy ją zmagazynować, jako zasób obracając w prawo do poziomu, obrócić do góry nogami lub przełożyć na drugą stronę. Za każdym razem kartę odkładamy na tył stosu. Możemy posiadać do 4 kart ułożonych poziomo, które dostarczają nam surowce. Po wykorzystaniu zasobu powracamy do pierwotnego pionowego ułożenia obracając kartę surowca w lewo – nie przekładamy karty kolejny raz na spód – kolejność par powinna być zachowana. Aktywne surowce są zachowywane na poczet przyszłej rundy. W ten sposób budujemy swoją nową talię.

Po każdej grze sprawdzamy, czy udało nam się odblokować dodatkową kartę przedmiotu, jeśli uzbieraliśmy wystarczającą liczbę punktów, dodajemy ją na wierzch stosu. W trybie kooperacyjnym walczymy m. in. z erupcją wulkanu czy z głodem, wtedy w ciągu 8 rund musimy się przygotować do wystąpienia danego wydarzenia, czyli uzbierać wystarczającą ilość zapasów. Karta katastrofy w czasie 8 rund musi zostać obrócona 4 razy, aby uniknąć zagrożenia i przegranej zawodników. Fajną zabawą jest również włączenie do gry możliwości rekrutowania wieśniaków – ludzie ci pełnią wybrane role w społeczeństwie i ofiarują nam rozmaite premie, w tym punktowe.

Jest to jedna z ładniejszych małych gier o budowaniu talii, nie ma tutaj silnie wyeksponowanego zarządzania ryzykiem, ponieważ zawsze sprawdzamy pary kart, natomiast jest świetna atmosfera egzotycznej laguny i dzikiego plemienia, które musi przezwyciężyć rozmaite plagi lub konkuruje w walce o wyższy rozwój. Połączenie zarządzania bieżącą talią i budową nowej na przyszłość z ekonomią surowców jest wielką zaletą gry, ponieważ kojarzy się z gospodarką klanu i wioski.

Palmowa wyspa” jest nie tylko elegancko zapakowana, dobrze jakościowo wydana oraz ślicznie zilustrowana, co więcej rozgrywka wciąga nawet młodsze dzieci, a większość kart jest wolna językowo i bazuje na uniwersalnej symbolice. Dodatkowe moduły rozgrywki wzbogacające talię o kolejne karty to gwarantowane przedłużenie żywotności produktu. Podoba mi się także, że mogę walczyć solo, ponieważ kolejny odblokowany artefakt to znacznie ciekawsza nagroda niż lepszy wynik z tabeli rekordów.

Polecamy „Palm Island” i mamy nadzieję, że zostanie zauważona na naszym rynku.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PORTAL DRAGON

Film: „Palm Island” – unboxing

Film: „Palm Island” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!