Recenzja gry karcianej Rush Girl

Na dzisiaj przygotowaliśmy dla was opis gry, której początkowo nie znaliśmy nawet tytułu, ponieważ przybyła do nas z Seulu, a nie potrafimy przeczytać napisów koreańskich. Na całe szczęście nauczyliśmy się grać, było wyjątkowo dynamicznie i wesoło.

Rush Girl”, bo pod takim europejskim tytułem ukrywa się gra to pozycja, która bazuje na zręczności oraz spostrzegawczości. W wolnym tłumaczeniu na język polski będzie to „Dziewczyna w pośpiechu” lub „Śpiesząca się dziewczyna”, ewentualnie „Pędząca dziewczyna”. W tym wypadku każda z tych nazw pasuje, bo wcielamy się tutaj w uczennicę, która wstaje rano i gna ile sił w nogach do szkoły. Po drodze czeka jednak wiele niebezpieczeństw oraz rozpraszających uwagę przeszkód, które musi pokonać.

Jest to gra karciana dla 3-5 uczestników zabawy, w wieku od 8 lat – o zgrozo, po co tak wysoko! Sugerowany czas rozgrywki ok. 5 minut, ale zazwyczaj nawet krócej. Instrukcja w języku koreańskim, ale nie ma tutaj wiele zasad do zapamiętania. W opakowaniu talia kart, na każdej rozwiązanie kłopotu oraz przeszkoda poniżej, w zestawie znajdziecie również finałową kartę „Safe”.

Rozdajemy karty uczestnikom zabawy. Zestaw 7 kart trzymamy w ukryciu na ręce. Odsłaniamy pierwszą z wierzchu kartę, która rozpoczyna wężyk dokładania kolejnych pasujących do schematu. W trakcie zabawy wszyscy jednocześnie – kto pierwszy, ten lepszy – dokładamy nową kartę przedłużającą dziki bieg dziewczynki do szkoły. W momencie kiedy zejdziemy z kart na ręce chwytamy kartę „Bezpieczna!” i wygrywamy wyścig. W przypadku pomyłki, kiedy wyłożymy błędną kartę, bierzemy za karę pierwszą, która rozpoczynała kolumnę.

Uczennica w drodze do szkoły spotka koty, które oczywiście przygarnie, w lodziarni zakupi lody, zakochanego w niej chłopca weźmie na ręce, przeskoczy otwartą studzienkę kanalizacyjną, jest też kilka kart jokera, którymi możemy zakryć każde niebezpieczeństwo – ostrożność ponad wszystko!

Podoba nam się wizualne nawiązanie do azjatyckich bajek, ilustracje kojarzą nam się z mangą, z animacjami z lat naszej młodości – „Czarodziejka z księżyca”. Bardzo fajnie wygląda trasa dziewczynki, kiedy utrudnienie zostanie zakryte – podróż uczennicy się wydłuża i czuje się, że pokonała już daleką drogę.

Rozgrywka jest lekka, banalnie prosta, wyjątkowo energiczna i zabawna. U dzieci budzi mnóstwo emocji, ponieważ cały czas bardzo gazujemy, w pośpiechu przeglądamy karty szukając tej właściwej, a rywalizacja wszystkich razem, bez podziału na tury potęguje te doznania. Tutaj ważna jest zręczność, szybka manipulacja kartami, uważna obserwacja i koncentracja uwagi na tych właściwych – dopasowanych.

Ze względu na ilustracje jest to stereotypowo raczej gra dla dziewczynek, natomiast zabawa jest tak przyjemna, że warto zachęcić również chłopców.

Przy okazji dobrej rozrywki polecamy poruszyć z dzieckiem temat drogi do szkoły czy przedszkola – zaakcentować konieczność bycia ostrożnym i uważnym, a także umiejętnego zaplanowania czasu dotarcia do punktu docelowego – zasada śpiesz się powoli! Bezpieczeństwo uczniów jest bardzo ważne i takich rozmów nigdy nie za wiele.

Mała gra, a cieszy! Ilustracje z pewnością zapamiętamy na bardzo długo, dla nas oryginalne, klimatyczne i interesujące. Polecamy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MANDOO GAMES

Film: „Rush Girl” – unboxing

Film: „Rush Girl” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!