Recenzja gry karcianej Seals

Seals” to nie gra o komando-fokach z amerykańskiej marynarki! Pozycja pochodzi z Korei. Została wydana w tym roku. Bazuje na zbieraniu odpowiednich zestawów kart i wymianie ich na azjatyckie pieczęcie. Jeśli interesuje was taka tematyka i wizualne nawiązanie do kultury Dalekiego Wschodu, to zapraszamy do recenzji.

Seals” jest grą karcianą dla 2-4 uczestników, w wieku od 8 lat, z czasem rozgrywki zajmującym ok. 10-20 minut. Młodsze dzieci również dadzą radę i warto je zaprosić do wspólnej zabawy.

W opakowaniu poza instrukcją znajdziecie 57 kart i 20 żetonów. Karty podzielono na 5 kolorów o numeracji 1-10 oraz monety, dodatkowo występuje para czerwonych monet, których barwa nie powtarza się w seriach. Warto zwrócić uwagę na klimatyczne zdobienia – posążki przypominają mitologiczne zwierzęta i dzikie bestie – ilustrował Vincent Dutrait, a on potrafi zadziwić formą.

Na naszym rynku pojawia się coraz mniej gier karcianych kojarzących się nam z matematyką. Najbardziej zbliżona do „Pieczęci” pozycja z cyframi na kartach, w których kolekcjonujemy pewne wartości jest „Zero” od Reinera Knizi. Tam jednak czeka nas sporo manewrowania z wymianą kart, tutaj raczej je gromadzimy i najważniejsza decyzja to wybór tych odpowiednich.

Karty dokładnie tasujemy, wykładamy 4 z nich, aby były widoczne dla graczy. Zabawa trwa 5 rund, a jej celem jest uzbieranie 5 pieczęci, w przypadku remisu rozgrywamy dodatkowa rundę. Układamy osobny stos 5 pieczęci i za każdym razem kiedy inkasujemy naszą wygraną zdejmujemy stąd jedną płytkę – informuje nas o zakończeniu gry.

W swojej kolejce możemy wziąć wszystkie karty tego samego koloru lub identycznych symboli (numery lub monety). Następnie od razu wykładamy uzbierany zestaw kart lub więcej, jeśli się nam poszczęści i mądrze zaplanujemy zawartość ręki. Istotne, że nie ma tutaj kart wspólnych dla kilku zestawów.

Naszym celem jest uzbieranie 4 kart jednakowych symboli i za wartości numeryczne ze skali 1-5 zdobywamy pojedynczą pieczęć, za wartości wyższe 5-10 otrzymamy 2 pieczęcie, za 4 monety bierzemy 3 pieczęcie, a jeśli nam się uda uzbierać cały zestaw kolejnych kart, sekwens 1-10, gdzie kolory nie mają znaczenia uzyskamy aż 4 pieczęcie. Po wyłożeniu runda się kończy, karty są tasowane i rozkładamy wszystko od nowa, ale kolejkę rozpoczyna następna osoba wyznaczona zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Gra z założenia jest bardzo prosta, natomiast kluczowe decyzje będą determinować przebieg każdej rundy. Karty pojawiają się losowo, my jednak nimi zarządzamy i musimy zaplanować, które warto zbierać. Obserwujemy, co biorą konkurencji, które karty znikają i wiemy czego nam potrzeba. Kolejne karty i akcje graczy są niewiadomą stąd ryzyko i oto cała sztuka wyboru i przewidywania. Można też chomikować i próbować uzbierać komplet, ale to trwa i nie zawsze uda się zdążyć przed zakończeniem rundy.

Pieczęcie” to przyjemna gra, która idealnie sprawdzi się w podróży, bo schowasz ją do plecaka, wyciągniesz w każdym plenerze i rozegrasz w kilkanaście minut. Łatwo też zaprosić nowych graczy, ponieważ nie ma wiele do tłumaczenia i zapamiętania. Zda egzamin także na szkolnej przerwie, tylko na tej najdłuższej, bo możesz się spóźnić na lekcję, gdyż rozgrywka wciąga. „Seals” jest wolna językowo, co jest zaletą dla każdego dystrybutora i nabywcy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MANDOO GAMES

Film: „Seals” – unboxing

Film: „Seals” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!