Recenzja Rycerze i rabusie Karty przygodowe Zu & Berry

Dalej przeglądamy produkty z serii „Zu & Berry”, a jest ich już całkiem sporo i wybór macie duży. Nie spodziewaliśmy się, że karty, które dzisiaj zaprezentujemy będą aż tak interesujące dla nas i wciągające dla córki. Na chwilę obecną jest to najlepszy produkt tej marki!

Rycerze i rabusie Karty przygodowe” bardzo przypominają nam niedawno otwartą grę „Kaleidos”, to jakby taki wstęp do tej właśnie pozycji dla młodszych dzieci, które dopiero uczą się czytać litery i nie mają jeszcze takiego zakresu słownictwa, żeby na równych zasadach konkurować w rozgrywce.

Karty przygodowe Rycerze i rabusie” to 13 dużych ilustracji oraz 30 okrągłych kart z obiektami, których będziemy poszukiwali na każdym z obrazów. Jest to zabawka dla dzieci w wieku od 3 lat.

Zdjęcia są gładkie, śliskie, błyszczące i atrakcyjne, malowane z dbałością o detale i w jasnych kolorach. Widzimy na nich ogromną liczbę drobnych elementów, których zlokalizowanie i identyfikacja jest naszym celem. Ułożone są one chaotycznie, a dookoła nich zmieniają się krainy i krajobraz. Pojawiają się nowe, zamieszkujące te tereny postaci oraz różne groźne stwory – w tym najsłynniejsze z nich, czyli smoki. Scenerie tworzą również rozmaite domy, zamki, jaskinie, port, las z żywymi drzewami, góry, ogrodzona palisadą osada. Upływający czas reprezentują pory dnia i nocy.

Od samego początku pojawiają się dzielni rycerze i rabusie uciekający przed nimi na wozie załadowanym wartościowym łupem. Pościg za złodziejaszkami nadaje całej historii dynamiki i jest głównym wątkiem fabuły, którą możemy rozwijać lub interpretować oglądając ilustracje. Wszystkie ukazane tu motywy znamy z rozmaitych animacji oraz książek dla dzieci i literatury fantasy.

Podstawowym zadaniem jest odnajdywanie drobnych przedmiotów z kart, co pozytywnie wpływa na koncentrację uwagi, rozwija spostrzegawczość, uczy cierpliwości w obserwacji podczas badania świata. Pani psycholog w opinii odnoszącej się do kart wspomina także, że dziecko uczy się, co jest figurą, a co tłem będącym jedynie szumem w trakcie postrzegania.

Karty są rewelacyjne, ponieważ możemy je wykorzystać na wiele sposobów. Zabawa solo na spostrzegawczość dla samotnego uczestnika – aktywność na zasadzie rozwiązywania zagadki logicznej.

Najbardziej pasjonująca – rywalizacja w formie wyścigu o karty z innymi graczami, na zasadzie kto pierwszy ten lepszy, w nagrodę zdobywając kartę ze wskazanym obiektem.

Najbardziej kreatywną formą użycia ilustracji będzie jednak tworzenie własnego opowiadania. Przygodę łatwo kontynuować i dopowiadać kolejne zdarzenia, które mają miejsce wzdłuż ukazanej tutaj drogi, ponieważ są cechy stałe – strony konfliktu i ich cele, oraz zmienne – pojawiające się postacie poboczne i odwiedzane krainy. Każdy z przedmiotów na okrągłych kartach może wnosić coś nowego do historii – podobnie, jak miało to miejsce w „story cubes”, gdzie funkcję taką pełniły ścianki kostek. Przekazywanie własnych treści, wymyślanie historii to genialny trening dla wyobraźni, aktywność rozwijająca bazę słownictwa u dzieci i komunikację interpersonalną, a także nauka o złożoności świata, rolach i relacjach społecznych oraz oddziaływaniu rozmaitych zdarzeń.

Karty przygodowe dla dzieci „Rycerze i rabusie” mają tą zaletę, że wydawca swobodnie może rozwijać uniwersum dodając nowe ilustracje i karty obiektów, przygoda może trwać i zostać wzbogacona o kolejne fascynujące wątki.

Świetna rozrywka generująca wielość pomysłów i rozwiązań dla własnej pracy twórczej oraz zabawy z rodziną i przyjaciółmi.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Fabryce Kart Trefl Kraków oraz zuberry.pl

Film: „Rycerze i rabusie Karty przygodowe” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!