Recenzja gry karcianej Psia kość!

Cudowne ilustracje Andrzeja Mleczki genialnie nadają się do ozdabiania gier imprezowych dla dorosłych oraz pozycji przeznaczonych dla dzieci. Pierwsze ze względu na kawały i ukazanie, często wstydliwych lecz komicznych relacji damsko-męskich, drugie z uwagi na śliczne rysunki, które pasują do bajkowej konwencji.

Psia kość!” to pierwsza gra z nowej serii dla młodszych graczy. Gra bazuje na kartach i polega na wyścigu w pokonywaniu labiryntów. Z adnotacji na opakowaniu dowiemy się, że to pozycja dla 2-8 uczestników w wieku od 6 lat, z czasem rozgrywki ok. 10-15 minut.

Wewnątrz pudełka znajdziemy kwadratowe karty z wizerunkami psiaków oraz instrukcję. Opakowanie jest odrobinę zbyt pojemne, jak na swoją zawartość, ale środek został tak ładnie zaprojektowany, że to zupełnie nam nie przeszkadza i pięknie wygląda.

Karty są dwustronne, widzimy na nich labirynty oraz psy – jeden z nich to Budyń, który właśnie wykopał swoją kość i nie musi biegać po zaplątanych korytarzach czy szukać po kątach. Czworonogi wyglądają bardzo sympatycznie, stroją niesamowite miny, a rysownik uchwycił je w rozmaitych, często zabawnych pozach: Refleks goni za ogonem, Pusia opróżniła kiszki, Czort ziewa, Borys skrobie się po zadku w charakterystyczny psi sposób, Drops nasłuchuje, Fafik podlewa, Bugi tropi, Gonzo wyje, itp. Pieskie życie w pełnej krasie i osobowości każdego z bohaterów. Warto zwrócić uwagę, jak pieski się wabią, imiona zostały wspaniale dopasowane do charakteru i wyglądu czworonoga – my na długo zapamiętamy Radara i jego szalone spojrzenie, jamnik to oczywiście Kabanos, jest i Pluto, chociaż już senior, zabraknąć nie mogło Szarika z „Czterech pancernych i psa”, a także Lassie, która wreszcie powróciła do domu i dostała ubranko na chłodne dni.

Stos kart ustawiamy w centrum gry labiryntami ku górze, a na każdym z czterech boków karty wykładamy pieska, który wybierze się w podróż – na starcie Budyń odpada, bo to karta specjalna

Jest to gra na spostrzegawczość i refleks. Kiedy widzimy, że dany psiak może dobiec do zdobyczy to otrzymujemy jego wizerunek, jako punkt i na pustym miejscu umieszczamy kartę z talii labiryntu z kolejnym tropicielem. Jeśli jednak odsłonimy psa widocznego na opakowaniu z kością – krzyczymy „Psia kość!” i zdobywamy aż dwa punkty bonusowe. Rozgrywka toczy się, aż do opróżnienia stosu.

Banalnie prosta gra dedykowana raczej dla młodszych dzieci, bo te uwielbiają pokonywać labirynty. Rywalizacja w wyścigu po cenny dla pieska łup jest wielkim przeżyciem dla najmłodszych graczy i wywołuje gwałtowne emocje, z kolei u rodzica psiaki powodują salwy śmiechu.

Pozycja nie jest pozbawiona elementów dydaktycznych, które warto dopowiedzieć, najlepiej już po wesołej zabawie z dzieckiem. Pieski mają swoje potrzeby, należy z nimi wychodzić na spacery, co szczególnie rano nie jest zbyt przyjemne, poza tym to nie tylko przytulasy, ale również gagatki, które potrafią szczerzyć zęby i bronić naszych włości, bo od dawien dawna służą człowiekowi w potrzebie, na nas jednak spoczywa odpowiedzialność za ukochanego pupila.

Śliczna gra rozrywkowa, która jest świetnym przerywnikiem pomiędzy bardziej zaawansowanymi tytułami, ale także znakomitym docelowym zakupem dla przedszkolaka czy ucznia szkoły podstawowej, który dopiero rozpoczyna przygodę z graniem w karty. Kiedy nie ma czasu, bo trzeba zaraz odrabiać lekcje, to najlepiej sięgnąć po „Psią kość!”.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MDR GRY

Film: „Psia kość” – unboxing

Film: „Psia kość” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!