Recenzja gry planszowej Dragon Rush

Dzisiaj pokażemy wam smoki w rozgrywce logicznej, bo to gra typowo abstrakcyjna, oderwana od rzeczywistości, jak te wielkie jaszczury. „Dragon Rush” przyleciała z Hiszpanii, od wydawnictwa Vedra Games, którego gier nie mieliśmy jeszcze okazji wam pokazywać. Zapraszamy do oglądania i czytania – to przede wszystkim, bo najbardziej rozwija wyobraźnię.

Dragon Rush” tutaj w wersji z planszą, gdyż jest również karciana, przeznaczona jest dla 1-4 graczy w wieku od 6 lat, czas rozgrywki może się tutaj bardzo wahać, szacunkowo ok. 60 minut. Wewnątrz opakowania znajdziecie worek pełen dwustronnych żetonów, planszę oraz karty smoka również do obracania. Żetony dzielą się na kamienie szlachetne, monety, popiół, smocze jajka, większy żeton szczęście/pech, punkty energii o różnej wartości, o które walczymy oraz koronę dla zwycięzcy.

Plansza przedstawia zapadlisko z jamą w centrum. Tajemniczą, odrobinę mroczą atmosferę tworzą szkielety, a ciemny krajobraz ożywia nieco wodospad. Całość wygląda całkiem nieźle, czuje się głębię ukazanej przestrzeni.

Żetony są mocne, łatwo je rozpakować przed pierwszą rozgrywką, płócienny woreczek do losowania i przechowywania również jest dobrej jakości. Na kartach widzimy smoki oraz dwa układy dla triady – pion lub poziom oraz rozmieszczenie narożne. Przed zsunięciem żetonów na planszę będziemy mogli obracać kartą smoka. Dołożona triada musi sąsiadować z innymi obecnymi już na planszy chociaż w jednym punkcie.

Noty otrzymujemy za trójki i więcej identycznych kamieni oraz monety, które dodatkowo spełniają funkcje przemieszczania i obracania żetonów obecnych na planszy.

Turę gracza rozpoczyna rzut żetonem wyboru strony karty – smok z otwartą paszczą to prosta linia. Następnie losujemy pojedyncze żetony z worka zapełniając miejsca na karcie. Teraz manipulujemy kartą i przekładamy żetony na planszę. Układ w pionie, poziomie, na ukos, narożnie dla pechowej strony karty smoka.

Po dołożeniu otrzymujemy pojedyncze punkty za triadę onyksu, potrójne za triadę diamentów i dwa za resztę kamieni szlachetnych po trzy w linii prostej. Każdy kamień wykraczający poza limit daje nam dodatkowy punkt, podobnie dodatkowe linie. Trzy monety srebrne ułożone w linii prostej to jeden punkt, a złote to dwa. Dodatkowo jedna ze ściąganych z planszy monet przysługuje graczowi. Kamienie i pozostałe monety z linii wracają do worka, popiół jest zdejmowany tylko jeśli sąsiaduje z utworzoną linią kamieni lub monet. Jajo smoka sprawia, że wszystkie żetony z pól sąsiadujących są zdejmowane – działa odrobinę, jak granat. Jajo nie wraca do worka, a jest odkładane do pieczary w centrum planszy, a popiół wychodzi z gry.

Miedziana moneta w zasobach gracza może zostać zużyta, aby odwrócić jeden żeton na planszy. Zużycie srebrnego krążka skutkuje odwróceniem dwóch żetonów, ewentualnie możemy zdjąć wybrany żeton z planszy. Złota moneta może zostać wydana na odwrócenie aż trzech żetonów, eksplozję (zdjęcie) pary lub przesunięcie w pionie lub poziomie pojedynczego krążka.

Pędzące smoki” mają niewiele wspólnego z tymi wielkimi gadami, ponieważ w tej grze fabuła jest dodana na siłę, jak w każdej grze logicznej. W rozgrywce chodzi o mądre rozmieszczanie żetonów i wykonywanie akcji specjalnych z monet, aby uzbierać, jak najwięcej punktów energii. Układamy abstrakcyjne wzory, swego rodzaju mozaikę, której wybuchy przynoszą nam profity.

My bardzo lubimy gry abstrakcyjne, ponieważ jest przy nich wiele kombinowania. Tutaj nie jesteśmy zdani tylko na los, ponieważ wykorzystując pieniądze oddziałujemy na wszystko to, co znajduje się na planszy i dzięki temu myślenie jest jeszcze lepsze.

Jeśli interesują was gry logiczne, łamigłówki bazujące na wzorach i przemieszczaniu określonych elementów schematu to ta gra będzie wam się wyjątkowo podobała. Naszym zdaniem jest bardzo dobra.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy VEDRA GAMES

Film: „Dragon Rush” – unboxing

Film: „Dragon Rush” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!