Recenzja gry Dragon Rush The Card Game

Dragon Rush” już raz oglądaliśmy na blogu, wtedy była to gra logiczna – generalnie całkiem niezły produkt, dla osób lubiących wszelkiego typu łamigłówki bazujące na układaniu wzorów na planszy. Tym razem w wersji okrojonej, gdyż bez planszy lecz na kartach i co ciekawe – kompletnie inny rodzaj rywalizacji, ponieważ jest to gra hazardowa przypominająca pokera z zakładaniem się o określone stawki.

Dragon Rush The Card Game” jest pozycją dla 2-6 graczy w wieku od 8 lat, z czasem rozgrywki 30-60 minut. Zabawa w parze nie ma specjalnie sensu, naszym zdaniem minimum to trzy osoby, a tak naprawdę jeszcze lepiej, żeby było nas więcej przy kartach.

W pudełku znajdziemy dwie talie kart zasobów, żetony punktacji, kartę pierwszego gracza, kartę toru punktacji oraz kartę do obstawiania zakładów, instrukcję. Pudełko jest wypchane po same brzegi, nie ma tutaj pustych przestrzeni. Jakość kart standardowa, niczym się nie wyróżniają. Na ilustracjach widzimy smoki trzymające w łapach klejnoty, monety, smocze jaja, otoczaki i siarkę.

Informacje ważne dla procesu obstawiania to wartość energii na karcie, rodzaj klejnotu, funkcje wybranych kart. W trakcie zabawy musimy zarządzać kartami na ręce i umiejętnie obstawiać: combo, monety, energię, klejnoty.

Pierwsza faza gry to wymiana kart na ręce – możemy tego dokonać trzy razy podczas rundy i zamienić ile kart mamy ochotę. Na ręce zawsze docelowo trzymamy 5 kart, standardowo ile odrzucamy – tyle pozyskujemy. Oddając smocze jajo mamy prawo wziąć dwie karty, a dopiero oglądając wszystkie na ręce, oddać wybraną przez nas kartę – nie jest to odrzucanie w ciemno. Kiedy pozbywamy się z ręki siarki (żółty pył), kolejny gracz może odrzucić jedynie pojedynczą kartę, gdy wymieniamy otoczak (czerwony głaz), sąsiad musi wymienić karty, nawet jeśli nie ma na to już ochoty, bo mu odpowiada dane zestawienie. Jest to rodzaj drobnej negatywnej interakcji. Warto zaznaczyć, że siarka i otoczaki nie biorą udziału w zakładach, nawet jako combo.

Druga faza to wyzwania, czyli aukcje. Możemy obstawić dany rodzaj zakładu, podwyższyć sumę, spasować, sprawdzić dodając jeszcze jedną koronę do stawki. Zakład o klejnoty – wygrywa gracz z najwyższą liczbą różnych drogocennych kamieni na ręce. Zakład o monety – zwycięża osoba mająca najwięcej monet. Zakład o energię – bierzemy pod uwagę wartości energetyczne widniejące na kartach. Combo – układy różnych kart klejnotów: para, dwie pary, trójka, full (trójka i para), kareta (cztery jednakowe, tutaj nazywana smokiem), kolor (pięć identycznych, najsilniejszy układ). Na karcie toru punktacji zaznaczamy na jakiej wartości aktualnie jesteśmy, gramy do 30 punktów. Przy kolejnej rundzie wszyscy gracze otrzymują nowe karty na ręce.

Jeśli lubicie klasyczne gry hazardowe związane z zakładaniem się i kompletowaniem odpowiednich zestawów na ręce jest to właśnie tego typu pozycja, w wersji dla młodszych dzieci, ponieważ ze smokami i klejnotami na ilustracjach. Gra nie wyróżnia się spośród innych dostępnych na rynku, ale nie ma też wielu produktów z obstawianiem dla młodszych graczy. Nam bardziej podobała się wersja z planszą, ponieważ preferujemy gry logiczne, przy których jest więcej myślenia niż dedukcji, wygląd dużego „Dragon Rush” był też bardziej efektowny.

Dragon Rush The Card Game” to gra karciana dla osób mających ochotę na pokera z dzieckiem, któremu jednak klasyczna talia nie odpowiada, wtedy warto sięgnąć po ten produkt.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy VEDRA Games

Film: „Dragon Rush The Card Game” – unboxing

Film: „Dragon Rush The Card Game” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!