Recenzja gry planszowej Nie mów Tak nie mów Nie

Czy lubicie rozmawiać z osobami elokwentnymi? Czy chcielibyście, aby wasze dziecko było komunikatywne? Czy cieszyłoby was, jeśli używałoby wielu wyszukanych słów? Czy nie byłoby wspaniale, aby przy okazji nauczyło się inteligentnej argumentacji? Czy mam rację, że stosowanie pułapek słownych to znakomita forma manipulacji drugim człowiekiem? Tyko nie odpowiadajcie proszę, tak lub nie!

Nie mów Tak nie mów Nie” to gra słowna dla 2-6 uczestników zabawy w wieku od 7 lat, czas rozgrywania pojedynczej partii zajmuje ok. 20 minut. Jest to produkt dla wszystkich miłośników gier typu „Scrabble” czy „Taboo”. Idealna rzecz dla polonisty, dla fana testów na inteligencję, dla psychologa czy osoby pracującej na co dzień z językiem w ramach sfery kontaktów międzyludzkich – marketingowcy, rekruterzy, handlowcy, nauczyciele, itp.

W opakowaniu znajdziemy planszę, pionki, talię z kartami pytań dla dzieci i osobno dla dorosłych, dzwonek, instrukcję. Plansza ukazuje tory poruszania się pionków – punktację i koniec gry, kiedy któryś znacznik dotrze do centrum. Informuje również, kto rywalizuje o dostęp do dzwonka tylko osoby na polu „ding”. W kartach dla dzieci rozpisano rozmowę dla jednej ze stron – 7 pytań, w kartach dla dorosłych jest to 10 zdań. Metalowy dzwonek przypomina ten spotykany u barmana na ladzie. Pionki są ładne, dobrej jakości. Teksty na kartach skonstruowane podchwytliwie, znakomicie się uzupełniające, mądre – a raczej bardzo cwane!

Celem gry jest dotarcie do centrum planszy przed innymi, aby tego dokonać musimy odpowiadać na pytania bez użycia słów „tak” oraz „nie”, a także wykazać się zręcznością i szybką reakcją, gdy przeciwnik się pomyli, a nasz pionek stoi na polu „ding”. Kiedy przyłapiemy konkurenta na użyciu zabronionych słów lub gestów i zadzwonimy jako pierwsi – przesuwamy pionek w kierunku mety. Jeśli popełnimy błąd, cofamy pionek. Jeżeli przeciwnik nie da się złapać w sidła dialogu, on przejmuje punkt. Będąc w podróży możemy pominąć planszę, a zdobywać karty jako punkty – gramy do 10 kart.

Osoba siedząca na prawo od pytanego gracza, której pionek nie stoi na polu „ding” czyta kartę – każde zdanie dokładnie i naturalnym tempem wypowiedzi, bez dodawania własnych fragmentów czy pomijania tych zawartych na karcie. Druga osoba odpowiada z wykluczeniem wartościowych słów tak-nie, a jednocześnie uważa, aby nie powtórzyć więcej niż dwa razy słów typu „może”, „nie wiem”, „oczywiście”, itp. Zakazane jest również kiwanie głową zazwyczaj towarzyszące wypowiadaniu ocenzurowanych tutaj słów potwierdzenia lub negacji, jak również zwlekanie z odpowiedzią czy jej odmawianie.

Rozgrywka jest bardzo interesująca, ponieważ czuje się, że teksty są inteligentne i przygotowane zostały specjalnie w takiej formie, aby złapać przeciwnika na użyciu ocenzurowanych słów, wielokrotnie aż pragniesz je wykrzyczeć, ale nie możesz i myślisz czym je zastąpić! Stała ostrożność w trakcie rozmowy, a jednocześnie utrzymanie jej płynności to sztuka i znakomite ćwiczenie kontroli emocji, a także panowania nad językiem.

Mówić, niczym polityk do wielka umiejętność. Przekazywać czasem nawet skomplikowane treści bez podania konkretów, uciekając od bezpośrednich i jednoznacznych stwierdzeń, a wciąż cieszyć się popularnością słuchaczy, a nawet być uważanym za eksperta to fenomen! Bawiąc się z tym tytułem rozwiniecie w sobie umiejętność kluczenia wokół, pomijania, obchodzenia tematu, ewentualnie odpowiadania pełnym zdaniem – to także potencjalne wyjście z kłopotliwej, krótkiej formy rozwiązania. Poszerzycie bazę słownictwa, ponieważ odpowiadać będziecie używając różnych wykrętów, rozmaitych synonimów, słów służących kontynuowaniu rozmowy, ale czasem niewiele do niej wnoszących.

Nie mów Tak, nie mów Nie” to gra dla przyszłego krasomówcy i myśliciela. Warto grać, gdyż najczęściej to według komunikacji rozmówcy oceniamy jego inteligencję! Dobór słowa to wyzwanie, stąd powiedzenie, że to właśnie „milczenie jest złotem”. Jest to produkt, który najlepiej spisze się u dzieci i nastolatków, którzy jeszcze nie mają takiej wprawy w prowadzeniu konwersacji jak dorośli, chociaż na imprezie i rodzicom nie będzie łatwo – gwarantuję, że poczujecie satysfakcję, zadania są ambitne!

Atrakcyjna rozgrywka, ładnie wykonany produkt i pomysłowa zabawa nie tylko dla intelektualisty, która rozwija mowę i uczy cierpliwości oraz opanowania. Polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ELEE i MEGABLEU

Film: „Nie mów Tak nie mów Nie” – unboxing

Film: „Nie mów Tak nie mów Nie” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!